Re: [WINNT] Jaki program do przenoszenia plików między dyskami w Windows

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jaki program do przenoszenia plików między dyskami w Windows7?
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Fri, 13 Mar 2015 12:59:38 +0100

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:5502c494$0$2195$65785112@news.neostrada.pl...
Czy możesz na przykładzie katalogu c:\program files pokazać, jak to poustawiać, żeby katalog fizycznie znalazł się na dysku D, ale żeby system widział, że jest na C?

Dla uproszczenia zakładam, że mamy możliwość przenieść także dowiązania. W XP, na którym się opieram, to nie kłopot, więc opiszę na jego przykładzie.
Dla pewności działania ciut sobie utrudnimy.
1. Na ciasnym dysku zakładamy katalog o dowolnej nazwie, najlepiej "Program_Files" (podkreślnik!), albo dowolny wygodny, musi być pusty! 2. Wydzielamy potrzebny nam wolumin, pozbawiamy go literki, albo jej nie nadajemy i osadzamy go na utworzonym katalogu. Tu chodziło o to, aby utworzone dowiązanie było dokładnie, jak trzeba, nie mam stuprocentowej pewności, że założone z boku da nam to, czego chcemy, choć kilka razy robiłem i działało. System plików NTFS, choć osadzany może być dowolny. 3. Z zewnętrznego programu (np. Mini-XP z pakietu Hiren's Boot CD) wchodzimy w strukturę folderów i katalogowi "Program files" zmieniamy nazwę na dowolną inną, nowo utworzonemu dowiązaniu zmieniamy na "Program Files" (wielkość liter w Windows nieistotna, choć NTFS rozróżnia małe/duże), przenosimy do niego całą zawartość starego katalogu możliwie z atrybutami, restart - i cieszymy się katalogiem Program Files na nowym woluminie. Nic nie musimy zmieniać w Rejestrze, gdyż dowiązanie w całości jest zawarte w systemie plików.

W ten sposób miewałem poprzenoszone różne katalogi bez absolutnie żadnej konieczności rzeźbienia czegokolwiek w systemie, czy w Rejestrze. Jedynie swapa dorzeźbiałem w R|ejestrze, ale nie miało to związku z jego przeniesieniem na inny wolumin bez literki, a jedynie dlatego, ze standardowa kontrolka systemowa nie umożliwia precyzyjnego co do lokalizacji ustawienia swapa. Wadą podanego przeze mnie rozwiązania jest jedynie to, że system nie kontroluje na nim wolnego miejsca i jak się wyczerpie, nie zostaniemy o tym powiadomieni. Co czasem jest zaletą, bo np. tak osadziłęm swapa, zostawiając 32 kB wolnego miejsca i z literką zakurwiłbym się od molestowania za brak miejsca. Jeśli więc chcemy mieć taką kontrolę, to przydzielamy woluminowi dowolnie wybraną literkę, możemy też ją odebrać, jeśli kontrola nas wkurzy molestowaniem. Literkę można dawać i zabierać bez szkody, jeśli użyte programy nie odwołają się do niej. Jak wspomniałem - dowiązanie jest w strukturze filesystemu.

--
Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you

PS przepraszqam za literówki w tekście, coś mam z palcami nie tak, chyba nerw łokciowy...