Re: [WINNT] Windows 8.1 - kojarzenie programów domyślnych

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 8.1 - kojarzenie programów domyślnych
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Thu, 4 Dec 2014 21:38:34 +0100
Dnia 03 Dec 2014 13:40:04 GMT, Piotr B. [pb2004] napisał(a):

(ciach…)

> Nie. System zabezpiecza użytkownika przed programami kradnącymi
> skojarzenia. W W8 nareszcie ten mechanizm jako tako działa.

Szkoda, że przy okazji urąbano w miarę wygodną metodę dla użytkowników,
którzy wiedzą co robią. :(

> 7-zip już się prawidłowo rejestruje w "Ustaw programy domyślne"?

Niestety - nie ma go na liście domyślnych programów. :(

> Co do MPC-HC opcje tego programu są mylące i inaczej się on zachowuje pod
> XP, Vistą, W7 i W8. Cała lista rozszerzeń tam pokazana działa w pełni
> prawidłowo tylko pod XP bo to pozostałość po sposobie skojarzania w tym
> systemie. W nowszych (może poza Vistą) przydatny jest tylko przycisk
> "Ustaw programy domyślne". Uruchamia on applet systemowy.

Czyli wyjdzie na to, że należy bombardować autorów programów, żeby ten temat
też ogarnęli. Ugh. :(

> Nie ma takiego programu i raczej nie będzie jeśli Microsoft nie zmieni
> podejścia. Od czasu W7 praktycznie zostały usunięte api do programowego
> ustawiania skojarzeń programów i tylko użytkownik może wybrać
> skojarzenie za pomocą mechanizmu systemowego. W W8 dodatkowo ten wybór
> jest zabezpieczony wartością REG_SZ Hash wyliczaną przez system.

Niemniej jednak np. programy z Adobe CS problemów z rejestracją swoich
rozszerzeń nie mają, a na liście "Ustaw programy domyślne" ich nie ma.
Ciekawe.

> Inna sprawa że mimo upływu 7 lat wiele programów ciągle nawet się
> prawidłowo nie rejestruje w systemie tylko robi to tak jak było na XP
> przez co użytkownik nie ma centralnego miejsca aby skojarzyć taki program
> z plikami.

To swoją drogą.

[ Dopóki mój szef myśli, że ja dużo zarabiam                               ]
[ dopóty ja będę tak robił, żeby on myslał, że ja dużo robię...            ]