Re: [WINNT] Windowsowi 7 "pogłupiały się" partycje

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windowsowi 7 "pogłupiały się" partycje
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 26 Sep 2014 11:00:00 GMT
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
> Witajcie.

> Inna partycja startowa, inna systemowa.
> A dokładniej:
> partycja startowa to linux, win 7 siedzi na jednej z partycji
> rozszerzonej. W sumie 4 systemy, wiele partycji.

> W pewnym momencie Win7 "pogubiły się" partycje. Żaden ze sposobów, które
> znalazłem na Necie nie pomógł.
> To, co przy okazji zauważyłem:
> Win 7 do tej pory partycję "rozruchową" (czyli systemową w "normalnym"
> znaczeniu - tam, gdzie wskazuje %SystemDrive% czy %SystemRoot%) miał pod
> literą C:, teraz zaś wygląda na to, że próbuje wystartować z E:

> [...]

Pokaż dokładnie układ partycji(np. z fdisk -l /dev/sdX pod Linuksem). Co
do automatycznej naprawy jest ona dość kłopotliwa. Najlepiej się
sprawdza gdy komputer ma jeden dysk twardy. Dodatkowo partycja na której
są pliki z bootloaderem Windowsa w mbr musi być ustawiona jako aktywna.
Tutaj[1] są przykłady poleceń naprawy.

1. http://www.tweakhound.com/2012/11/13/how-to-fix-the-windows-bootloader/
--
Piotr Borkowski