Re: [WINNT] Windows 8 reinstalacja.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 8 reinstalacja.
From: Robert Winkler <noone@nowhere.org>
Date: Tue, 06 May 2014 20:55:07 +0200
Nie ma klucza w BIOS'ie.

Już tu Kamil w wątku pisał „Klucz masz zaszyty w lapku”. To pytam jak kogo
dobrego - gdzie on w owym lapku jest zaszyty?

Jest tylko sprzęt.
Nie widzisz różnicy między DELL, ACER , TOSHIBA.... to kur. nawet linux
wykrywa, ... a BIOS?

No i co mi da ten BIOS? Wiesz - na upartego, to ja mogę zrobić eksperyment,
choć pewnie od razu się ktoś przyczepi, że mam stary system i to nie
pójdzie. Otóż - mam Della D630 z naklejką i kluczem do Visty Business. Mam
też boksową wersję Visty Business. Jakoś nie wydaje mnie się, by instalacja
owej boksowej Visty spowodowała, że automatycznie ona będzie aktywowana.

Razem z premierą Windows 8 Microsoft umożliwił nowy sposób
na dystrybucje kluczy.
Nie Vista, nie Windows 7, ale Windows 8 i późniejsze.
Dopiero instalator Windows 8 zawiera odpowiedni kod
który sprawdza czy w pamięci nieulotnej znajduje się klucz
i w takim wypadku nie pyta już użytkownika o niego w czasie instalacji
ale sam instalator Windows 8 odczytuje go z tej pamięci.
Ten mechanizm niczym nie różni się od tego
co było używane w poprzednich wersjach Windows,
w których to wystarczyło umieścić plik
o nazwie PID.txt zawierający klucz
w katalogu z którego instalowany był system.
Nikt nie używał tego sposobu w przypadku płyt DVD,
płyty DVD się tłoczy masowo, w partiach po kilkadziesiąt tysięcy,
i umieszczanie na nich unikalnego pliku PID.txt
spowodowałby by że każda płyta musiała by być unikalna
a to było po prostu nieopłacalne.

Oczywiście, nawet gdy klucz zostanie odczytany z pamięci ACPI,
czy też z pliku PID.txt to i tak po instalacji musi zostać przeprowadzona normalna aktywacja.
System musi się połączyć z odpowiednim serwerem Microsoftu,
a klucz musi zostać sprawdzony,
czy przypadkiem nie został on użyty już na innej maszynie.

Jak chcesz, to proszę:
https://raw.githubusercontent.com/christian-korneck/get_win8key/master/get_win8key.py
oto kod w pythonie za pomocą którego można odczytać ten klucz,
podobnie jak robi to instalator.

/Robert