Re: [WINNT] Windows 8 reinstalacja.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 8 reinstalacja.
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 6 May 2014 19:07:44 +0200
Dnia Tue, 06 May 2014 07:09:57 +0200, artiun napisał(a):

> Nie ma klucza! Jest sprzęt.

No i? Masz 100 sztuk tej samej konfiguracji. Na każdej z nich można
oczywiście wygenerować unikalny identyfikator - s/n płyty głównej,
procesora, dysku twardego, mac adres karty sieciowej, parę innych unikalnych
rzeczy do takiego kompletu jeszcze pewnie można znaleźć. Na etapie produkcji
dopisujesz dla każdego z tych komputerów niepowtarzalny fragment firmware, w
którym zapisany będzie klucz do odpowiedniej wersji Windows?

Czy sugerujesz, że na bazie kombinacji zakresu identyfikatorów sprzętowych,
tj. płyty, kart sieciowych, matrycy, wersja instalacyjna Windows dla danego
producenta się da zaktywować. To mi się wydaje bardziej prawdopodobne. Tyle
tylko, że w takiej sytuacji porada „ISO pobierz z netu (ale konkretnie z ta
wersją systemu co miałeś fabrycznie instalowany) i zainstaluj” jest o kant
płetwy potłuc. No chyba, że ktoś dorwie ISO od danego producenta sprzętu.

[ Kłamstwo to wina dwóch osób. Jedna mówi, druga słucha.                   ]
[                                                          (Homer Simpson) ]