Re: [WINNT] Hotspot na netbooku z XP

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Hotspot na netbooku z XP
From: artiun <artiun@spam.wp.pl>
Date: Sat, 03 May 2014 00:29:45 +0200
JoteR <usenet@interia.eu> napisał(a):
Że jak będę znów chciał się połączyć z jakąś normalną siecią (swoją,
hotelową czy firmową), będę musiał pamiętać o przestawieniu z powrotem na
DHCP.

Niestety. Ale możesz sobie napisać skrypt CMD z wykorzystaniem komendy
netsh, który będzie to przestawiać i zaoszczędzi Ci klikania.

A widzisz. Tego nie było w owej obrazkowej instrukcji - faktycznie, co
prawda netbook łączy się sam ze sobą coś koło minuty, ale jak już się
połączy, to rozgłasza. Laptop z Windows 7 dokłada drugą minutę, aby się
zorientować, iż co prawda połączenie nawiązał, ale brak dostępu do
internetu. Pewnie trzeba jakoś ożenić na netbooku aktywny DUN z
utworzonym  ad-hocem, mocno liczyłem na to, że załatwi mi to owo
daremnie poszukiwane  oprogramowanie.

Tak, trzeba włączyć udostępnianie Internetu temu połączeniu WiFi. Ten
artykuł tego akurat nie opisuje, on nie jest o udostępnianiu Internetu,
tylko o samym ad-hoc.

Wydaje mi się, że jak włączysz udostępnianie, to
uruchomi się też windowsowy serwer DHCP i nie będziesz musiał statycznie
konfigurować adresów IP na klientach.
Jeśli idzie o 7. To dla statycznych możesz te usługi wywalić. Dla zadeklarowanych statycznych adresów są zbyteczne. Można wywalić więcej, ale to inna zabawa :)

No nic, chyba jednak zabiorę się do tego sprzętowo - wytargam jakiegoś
złoma  z Androidem czy inszym Bada, sieć typu infrastructure ma tę
zaletę, że nie  ogłupia mi interfejsów na maszynie wirtualnej. Dzięki
wielkie za pomoc i  poświęcony czas.
Nie obiecuj, pokaż.

Nie ma sprawy.

--
Artur
0 weeks 3 days 6 hours 59 minutes 57 seconds and 158 milliseconds.