Re: [WINNT] Nie włącza się Adobe Reader

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Nie włącza się Adobe Reader
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 24 May 2014 04:10:58 +0200
Dnia Fri, 23 May 2014 00:09:33 +0200, Marek napisał(a):

> A pewnie, że to ma kluczowe znaczenie. Nie dojdę do tego. Zasada prosta:
> miałem jeden konkretny czytnik w tamtym czasie (najprawdopodobniej Adobe
> Reader). Na IE wszystko zawsze grało, a na FF nierzadko była sieczka.
> Nie dociekałem przyczyn lecz przesiadłem się na IE.

To teraz zwolnij troszeczkę, bo przyczyn może być jeszcze więcej. :) Nie
wypowiadam się odnośnie działania pluginów różnego rodzaju oprogramowania do
odczytywania PDFów wewnątrz okna przeglądarki. To już może być źródło
problemów (przykładowo - plugin już zaczyna wyświetlać PDFa, który nie
został w całości dociągnięty). Mało osób raczej też sprawdza, co tak
naprawdę odpowiada za wyświetlanie PDFa w przyglądarce. I możesz mieć
sytuację, że nieaktualizowany browser www ze starą wtyczką do odczytu PDFów
wykłada się na pewnych dokumentach w formacie PDF. Wina PDFa? Nie. A wynika
to z czego innego, o czym się diabelnie łatwo zapomina. :D

> Jest duża szansa. Tylko de facto użytkownik w to nie wnika. Nie działa
> na jednej przeglądarce a zawsze działa na innej, to przesiada się na
> inną. Co jest tego natywną przyczyną - jest to kompletnie nieistotne.

Fonty - to jedno. Na to otwierający danego PDFa nie ma absolutnie żadnego
wpływu. Ale… Przy okazji mamy jeszcze różne wersje PDFa. Czym innym jest
PDF/X-1a, a czym innym PDF z interaktywnymi obiektami ukręcony tak, żeby
miał zgodność z wersją 8 czy 9 tego formatu.
I teraz - część osób, która przesiadła się na alternatywne czytniki formatu
PDF (bo są szybsze, mniej zasobożerne itd.) może mieć program, który
znakomicie radzi sobie z PDFem wypuszczonym zgodnie ze standardem Acrobat 5.
Ale - dostaje ów czytnik (czy jego plugin odpowiadający za wyświetlanie w
przeglądarce owego PDFa) linka do PDFa zrobionego zgodnie ze standardem
Acrobata 9. I ta informacja jest zaszyta w PDFie. I to może powodować, że
wyświetlanie danego dokumentu się rozpierdoli do reszty.

Zresztą - z poprawnym wyświetlaniem PDFów w - uważaj - Adobe Reader i Adobe
Acrobat ostatnio walczyłem jakieś 9 godzin (a teraz dodaj sobie - w składzie
publikacji, w którym tak de facto PDF jest wyjściowym formatem, gdzie z
moich plików zadrukowano od diabła papieru, w czym siedzę 10 lat). Dopiero
mój szkoleniowiec, mój mentor, naprowadził mnie na rozwiązanie. I to, w jaki
sposób soft Adobe kretynieje na formacie - uważaj - autorstwa tej samej
firmy, to się prosi o batożenie…

> Nie oceniam :-D Jednakże sam byłem zaskoczony tym PDFem. U mnie pod AI
> jedna strona (i to uszkodzona), a w czytniku wszystkie. Wydrukowałem za
> pomocą wirtualnej drukarki do innego PDF i poszło.

Dopóki nie obmacam, nie obejrzę, to nie mam jak skomentować. :D PDF jest
fajnym formatem, jest mocno przenośny (zaleta), średnio edytowalny (zaleta /
wada, to już zależy od której mańki patrzeć), o stopniu spieprzenia odczytu
własnego formatu przez wypuszczone przez autora formatu narzędzia, to ja już
może nic nie będę pisał…

[ House: Medical clemency.Interesting. Wilson: Why would you use that word?]
[ House: Because I'm interested. When I'm interested, I describe the things]
[ that make me interested as interesting.        ("House M.D. 4x09 Games") ]