Re: [WINNT] Przywrócenie do działania Win7 po instalacji WinXP

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Przywrócenie do działania Win7 po instalacji WinXP
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Sat, 26 Apr 2014 16:16:19 +0200
W dniu 2014-04-26 15:30, Piotr Palusiński pisze:
In news:535b8ecf$0$2152$65785112@news.neostrada.pl,
*Irokez* <no.email@wp.pl> typed:

Jak naprawić start Windows 7 (bez reinstalacji), aby znowu WinXP nie
wysypało się?

Wystartuj z płyty Win7 i dokonaj naprawy[*], ustawi poprawny start Win7 i wykryje poprawnie WinXP- dopisze do bootmenu.

[*] Opcja pierwsza
http://www.poradykomputerowe.pl/awarie-windows/problemy-z-uruchomieniem-visty-naprawa-sektorow-mbr-i-boot-sectora.html

ehh, gdyby to działało to nie pisałbym tutaj.

idę pokosić trawę bo 6 godzin walczę i nic. Świeże powietrze się przyda.
Dawno już bym postawił od nowa system. I chyba będzie to jedyna możliwa opcja coś czuję, bo zrobiłem system nienaprawialnym przy moich zdolnościach ;)

Mam więc takie pytanie pomocnicze - były partycje:
1) WinXP primary
2) Win7 Logical
3) dane Logical
W WinXP wyciełem literkę dysku Win7 a w Win7 literkę WinXP i było git.

Teraz mam:
1) WinXP 1 primary
2) WinXP 2 primary
3) Win7 Logical
4) dane Logical
5) Primary - Local Volume 1MB not formatted (czyżby Boot-US?)

Tutaj niestety WinXP_2 nie pozwolił na wycięcie literki WinXP_1, dlatego zainstalowałem Boot-US, ukryłem partycje nieużywane i ponownie zainstalowałem na partcji 2) system XP. I wszystko poszło się kochać ;)

Jeżeli Boot-US ukrywa partycje 1),2) i zechcę zainstalować na 3) od nowa Win7 to mu się to uda czy nie? Pytanie ze względu na to, że jak się instaluje tylko Win7 to tworzy on partycję 100MB na początku z plikami BOOT. Jak jest WinXP to używa tej partycji do trzymania swoich danych rozruchowych w katalogu BOOT. Pada partycja z WinXP to pada kompletnie cały komputer. Fajnie to MS zrobił. Ok, Jak ukryję partycje obie z WinXP to... hmm. gdzie stworzy te pliki rozruchowe, jak on nie chce na własnym dysku tego robić, a obszaru "unallocated" pozostało 9MB? Mam stworzyć jeszcze jedną Primary na początku 100MB? Jeśli tak to jak ją stworzyć aby było dobrze?

Pozdrawiam.

--
Irokez