Re: [WINNT] Kopia zapsowa WIin8

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Kopia zapsowa WIin8
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Wed, 26 Mar 2014 04:24:21 +0100
Dnia Wed, 26 Mar 2014 00:23:24 +0100, Piotr C. napisał(a):

> Nieprawda. Siedzi w płycie głównej (niezupełnie precyzyjnie się wyraziłem
> że w "biosie", ale w tej samej pamięci flash).

Co siedzi? Gdzie? Nie w BIOS, ale w czym na płycie głównej? I co? Klucz do
systemu operacyjnego? Do konkretnej wersji? Jaja sobie robisz?

> No niestety znowu się mylisz. Skutkiem ubocznym są problemy z instalacją
> (właściwą aktywacją) Pro, gdy komputer był dostarczony z podstawową
> wersją.

Dobrze, że np. mój Dell D630 o tym nie wie. Oryginalnie miał Vistę Business
x86, w tej chwili na nim posadziłem Windows 8.1 Enterprise. Tak - w pełni
aktywowany. Tak, bez żadnych problemów. Więc jakby Cię tu spytać uprzejmie…
Już wiem - co Ty pitolisz? Jakie problemy z instalacją czy aktywacją?
CD-KEYem zapisanym w BIOS? Jaja sobie robisz?

> Nie jest, ale jakoś dziwnym trafem znalazłem od ręki - wszystkie możliwe
> wersje w iso. Może stara ci zablokowała, ale u mnie wystarczy zalogować
> się na konto live.com.

Ale dasz adres tego repozytorium? Tak ogólnie dostępnego? Bo wiesz - konta
na live.com nie mam. Nie było mi potrzebne jak na razie do niczego.

> Rozumiem że sam sobie to proponujesz, słusznie. Ja nie jestem ekspertem od
> microsoftu, ale widzę że ty nawet googla nie umiesz obsługiwać a ego
> chyba pozostało z czasów jak byłeś osiedlowym guru od win95.

Och guru Ty przecudowny. Rozgryzłeś mnie do reszty. Masta blasta specu
powiedz mi tylko, jakim cudem poleasingowy laptop (na którym cholera wie,
która wersja Windows oryginalnie była) bez zająknięcia przyjmuje każdą inną
wersję systemu. Od XP Professional, przez Vistę Business, Windows 7 Home
Premium ENG x86, Windows 7 Professional x86 PL, Windows 7 Ultimate x86, na
8.1 Enterprise x64 kończąc. O ile tylko podam mu po instalacji systemu
(modulo Windows XP Pro) właściwy klucz. Aktywacja bez problemów (tak - mam
wersję box każdego z instalowanych systemów).

Ten Dell Latitude D630 ma klucze w BIOS zaszyte do 8.1 Enterprise? Będąc
wyprodukowanym w czasach, kiedy co najwyżej Vista była dostępna ma w BIOSie
zaszyte klucze do Windows 8.1? Nie chcę być nieuprzejmy, ale… tak poza tym,
to wszyscy zdrowi?

[ Kobieta jest jak otwarta księga, napisana po hebrajsku, za pomocą        ]
[ chińskich znaków.                                       (JoeMonster.org) ]