Re: [WINNT] Kopia zapsowa WIin8

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Kopia zapsowa WIin8
From: "Piotr C." <piotr@mabanana.com.delete.pl>
Date: Wed, 26 Mar 2014 00:23:24 +0100
On Mon, 24 Mar 2014 23:58:35 +0100
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:

> To, że Windows przywracane z partycji recovery nie proszą o wpisanie klucza
> nie oznacza, że jest on zaszyty w BIOS, tylko to, że siedzi on już w
> przygotowanej wersji instalacyjnej.

Nieprawda. Siedzi w płycie głównej (niezupełnie precyzyjnie się wyraziłem że w
"biosie", ale w tej samej pamięci flash).

> Instalacja spoza recovery nie spowoduje,
> że automagcznie Windows będą miały wprowadzony klucz i poprawnie dadzą się

No niestety znowu się mylisz.
Skutkiem ubocznym są problemy z instalacją (właściwą aktywacją) Pro, gdy
komputer był dostarczony z podstawową wersją.

> Po drugie - jakie to są te oficjalne repozytoria Microsoftu, skąd tak po
> prostu można sobie pobrać instalacyjną wersję Windows? Jakiś adres można
> prosić? MSDNAA bowiem nie jest tak ogólnie dostępny dla wszystkich.

Nie jest, ale jakoś dziwnym trafem znalazłem od ręki - wszystkie możliwe wersje
w iso. Może stara ci zablokowała, ale u mnie wystarczy zalogować się na konto
live.com.

> Proponuję na początek mówić o konkretach i nie rozpowszechniać bredni.

Rozumiem że sam sobie to proponujesz, słusznie. Ja nie jestem ekspertem od
microsoftu, ale widzę że ty nawet googla nie umiesz obsługiwać a ego chyba
pozostało z czasów jak byłeś osiedlowym guru od win95.

P.