Re: [WINNT] xp 64bit - jaki firewall godnie zastąpi kerio 2.1.5?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] xp 64bit - jaki firewall godnie zastąpi kerio 2.1.5?
From: "tolek" <tolek@niedla.spamu>
Date: Tue, 25 Mar 2014 12:10:27 +0100
Czy faktycznie żadna tęga głowa nie wymyśliła małego, sprytnego firewalla pod xp 64bit? Dla mnie Firewall to program, który każdy ruch wychodzący mi wskaże - tak jak Kerio 2.1.5 - i zapyta co z tym wykrytym ruchem dalej robimy. A nie, że to jest program co się zachowuje jak dziurawy płot i o połowie ruchu w ogóle nie mamy pojęcia, bo go puszcza bez pytania...

Zakładam, że jednak taki firewall istnieje tylko popularne wyszukiwarki wyrzucają w wynikach ciągle wymieniane, beznadziejne, kobylaste - już wcześniej w wątku wskazane - programy (z których praktycznie większość jest niekompatybilna z xp64bit) często nieprzyjazne kompletnie w obsłudze, a małe perełki firewall-e są gdzieś głęboko schowane i mało kto o ich istnieniu wie.

Podobnie kiedyś n-lat temu miałem problem ze znalezieniem małego programu do robienia obrazu partycji, wtedy co rusz google wyrzucało jako jedyny słuszny, "najlepszy" kobylasty program Ghost, o którym potem pełno zażaleń krążyło. Aż w końcu mądre głowy wskazały Image for DOS i nagle jak ręką odjął - wszystko stało się proste i zaczęło działać jak powinno. To co było wcześniej niewykonalne stało się banalne i przyjazne dla użytkownika, a zarazem bardzo dobre w działaniu.

Póki co leżę, bo xp64bit bez dobrego firewalla jest jak auto na 3 kołach.
A chcę po prostu wykorzystać pełne 4GB ramu, gdzie xp32bit już nie wyrabia z obsługą pełnych 4GB, a mi ramu zaczyna brakować w działaniu.