Re: [WINNT] xp 64bit - jaki firewall godnie zastąpi kerio 2.1.5?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] xp 64bit - jaki firewall godnie zastąpi kerio 2.1.5?
From: "tolek" <tolek@niedla.spamu>
Date: Fri, 7 Mar 2014 18:54:40 +0100
http://www.jetico.com/products/personal-privacy/personal-firewall

Zainstalowałem, nie trafia do mnie nawet nie zakrzyczy o żadną aplikację
którą uruchomiłem i wysyłam nią coś w świat.
Dałem w trybu uczenia, bez zmian - puszcza wszystko jak leci.
Kerio na domyślnej startowej konfiguracji nawet krzyczał o IE, a ten tak
jakby nic się nie działo, ani Firefoxa nie zgłasza, ani połączenia z FTP za
pomocą programu do pobierania z ftp.
Nie dość, że płatny aż 160zł to jeszcze nieprzyjazny - jedyny plus to techniczny, prosty wygląd bez dzikich węży i fontann.
Jednak skreślam go w dalszych rozważaniach.

ja wołałem sygate
http://www.aplusfreeware.com/categories/util/firewall.html

Woleć ja sobie też mogę, sygate nie działa pod xp64bit.

Ja od lat mam Zone Alarm w wersji tylko firewall (darmowy).
http://www.zonealarm.com/security/en-us/zonealarm-pc-security-free-firewall.htm

Pobrałem z powyższej strony wersję 12.0.121.0 free
Wypięła się dupskiem na xp64bit
Nie obsługuje.

PC Tools Firewall Plus, u mnie bangla na siódemce x64.

Kilka sekund po instalacji
PC Tools Firewall Plus 7.0.0.123
z automatu próbuje się uruchamiać jakaś usługa związana ze wskazanym
firewallem i po chwili wywala system.
Niebieskie ekran STOP
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
i tak już w kółko można sobie próbować uruchamiać system i zwiecha.
Odpad!

Zresztą nie ja jaden miałem problem.
W komentarz inne osoby zgłaszają podobne jaja
http://www.programosy.pl/program,pc-tools-firewall.html

Tak więc poszukiwania trawają nadal.
Program na działać podobnie do Kerio 2.1.5 czyli:
umożliwić w ogóle start systemu i po kolei uczyć go co ma puszczać a co
nie.
Póki co żaden ze wskazanych czy znalezionych w typowych zbiorach firewall-i mu do pięt nie dorasta :(