Re: [WINNT] Niebezpieczny Windows 8?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Niebezpieczny Windows 8?
From: "ZZZ" <no.adres@no.spam.com>
Date: Fri, 28 Feb 2014 11:15:59 +0100

Użytkownik "Marek" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:leofis$lbn$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-02-27 23:37, BQB pisze:

A bank się wypnie, bo udostępniłeś hasło osobie trzeciej :P

Dokładnie! Zapewne więc rozumiesz teraz tytuł niniejszego postu. Wydarzenie jakie mi się przytrafiło dało mi sporo do myślenia. Co gorsze nie wiadomo co z tym zrobić. Użyjesz Chrome - to hasła wyciekną do Google. Jakąś przeglądarką trzeba się posługiwać. No chyba, że sugerujesz zrezygnowanie z bankowości elektronicznej i innych miejsc z hasłami? W nich wszystkich podajesz hasło i dalej nie wiesz co się z nim dzieje, czy tylko trafia ono do banku czy również do jednego z wielkich braci.

--
Pozdrawiam
Marek

Z grubsza rozumiem i akceptuję Twój powód do zaniepokojenia (dlaczego
bez mojej wiedzy dostawca usługi/programu może przechwycić hasło(a)
wpisane w komputerze) ale.....   ale dlatego bezpieczeństwo transakcji
bankowych nie powinno się opierać (i w moim przypadku nigdy się nie opierało)
o stale jednakowe/powtarzalne hasła.
Hasłem stałym o "długim życiu" mogę zalogować się na konto w moim banku
i zobaczyć saldo, historię transakcji. Niby prywatne dane ale znów bez przesady
krzywdy mi nie zrobi postronny obserwator.
A transakcja dysponowania pieniędzmi (przelew) jest zabezpieczana zmiennymi
co transakcję hasłami, w różnych bankach różnie.
A to token, a to lista haseł jednorazowych, a to hasła wysyłane sms'em (moim zdaniem
najgłupszy i potencjalnie najryzykowniejszy sposób).
I tutaj nic nie zmieni wysyłanie (wykradanie) takich haseł do jakiegokolwiek
"wielkiego brata".
A popatrzenie tylko na moje wyciągi choćby przez postronnego obserwatora
mnie nie martwi.  Chyba że miałbym naprawdę duże tam pieniądze, ale
wtedy nie trzymałbym ich na koncie dostępnym on-linowo tylko stworzył małe
subkonto do operacji on-linowych a reszta byłaby bezpieczniej zarządzana.

Podsumowując, z tej strony nie ma co się spodziewać zagrożeń.
ZZ