Re: [WINNT] Przywracanie Windowsa 7, ale bez partycji boot

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Przywracanie Windowsa 7, ale bez partycji boot
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 08 Dec 2013 16:34:26 GMT
Witaj Piotr B. [pb2004], 08 gru 2013 w l8216u.11ng.1@pb2004.pl">news:l8216u.11ng.1@pb2004.pl
napisałeś/aś:

> Nie jest możliwe bo to nie chodzi o konfigurację systemu tylko
> bootmanagera. Musisz po prostu od zera odtworzyć tą konfigurację
> wzorując się na działającym przykładzie. Zainteresuj się poleceniami
> bcdedit, bcdboot i opisem procesu startu Windowsa[1]
>
> 1.
> http://homepage.ntlworld.com/jonathan.deboynepollard/FGA/windows-nt-6
> -boot-process.html

A mnie zastanawia, czy teoretycznie tak opcja też zadziała?
Zainstalować Windows 7 z partycją boot, potem przywrócić drugi Windows
z obrazu na trzeciej partycji i spod uruchomionego pierwszego windowsa
dodać ten drugi do bootmenagera w prosty sposób programem easy bootcd.
Jak już ten drugi się będzie uruchamiał, wyrzucić partycję z pierwszym
(zostawiając partycję boot) i przesunąć partycję z drugim na jego
miejsce. Trochę prawą ręką przez lewe ramię do prawej kieszeni,
ale...powinno zadziałać?

Zostaje oczywiście twoja wskazówka oraz opcja podana wcześniej przez
BQB.

Jeśli chodzi o edycję BCD - kiedyć mocno sobie nabruździłem w systemie
tak, że żaden fixboot ani rebuildbcd nie pomagał - znalazłem gościa na
forum.acronis.com, co poprowadził mnie za rączkę , Mark Wharton się
zwie, który świetnie się zna na wszelkiej maści problemach z
bootowaniem. Może też komuś się przydać - jest też program do
łatwiejszej edycji bcd: Visual BCD Editor, jakże inaczej.