Re: [WINNT] Problem z odczytem plików

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Problem z odczytem plików
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Mon, 11 Nov 2013 22:29:07 +0100

Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> napisał w wiadomości news:52813a77$1$2295$65785112@news.neostrada.pl...

To zależy od systemu. Kodek dla mp3 w WinXP jest lepszy niż w Win9x,
a kłopoty oznaczają nie tylko odtwarzanie z niewłaściwą szybkością, ale też podawanie niepoprawnego czasu nagrania przy poprawnym odtwarzaniu. Podobnie

F3 w TC podaje niewłaściwie, gdy plik jest VBR, ale gra dobrze. Tylko trudniej jest precyzyjnie umieścić kursor w żądanym miejscu.

A archiwa, po takim ruchu, były by tylko czytane. Do momentu znalezienia
pojemniejszego dysku,

Przechowywanie na sypiących się dyskach archiwów bez danych naprawczych to

W momencie, gdy to zrobiłem, to dysk jeszcze si,e nie sypał. Wprawdzie dawał oznaki, że już się starzeje, ale rozsypał się nagle. Po prostu, po pewnej nocy wchodzę do pokoju i łomocze głowicami... Tak, ja wiem, że źle jest przechowywać tak dane, ale nawet, gdyby się wcześniej sypał, to i tak nie było jak zrobić backupu, to po to właśnie kupiłem dysk, który do mnie do dziś nie dotarł (imię, nazwisko, adres sprzedawcy dokładnie znane, jest z Wrocławia), aby mieć miejsce, do uporządkowania archiwum, sprawdzenia, czy staruszek się nie sypie, itd.

zły pomysł. Ozysk danych z uszkodzonego dysku utrudnia nie tylko pakowanie
w archiwa, ale też np. kompresja NTFS.

Zdecydowanie - ucina atrybut kompresji i ręcznie go dodać to już chyba nie to, co ARSH dosowe, gdzie wystarczyło zapalić odpowiedni bit w polu krótkiej nazwy pliku...

Jak myślisz, dlaczego polecam MultiPar? Nie dość, że obsługuje PAR, PAR2
i unikodowy PAR3, to dla najbardziej popularnego PAR2 jest szybszy niż
inne programy przy generowaniu danych naprawczych dla coraz większych
plików, choćby dlatego, że może pracować wielowątkowo na wielu rdzeniach
procesora.

Rzecz w tym, że z używanego grabbera nie bardzo będę mógł podpiąć coś innego, niż dołożony mu (to fakt, w osobnym pliku PAR2.EXE) (de)koder/tester macierzy Reed-Solomona (skrót myślowy). Grabber jest delikatnie mówiąc, lichawy, ale próbowałem innych, są mało stabilne, albo płatne. GrabIt, ponoć miała wyjść wersja 2.0 kompletnie przebudowana, ale ponad rok i jej nie ma.
Ale na razie nie potrzebuję lepszego.

Możliwe... ktoś robił archiwum na szybko i poszkapił. Ciekawe, czy
celowo, czy był rzeczywiście takim gapą, jak piszesz.

Jeśli celowo, to mógł to być jakiś ruski pokemonizm czy lээtsреаk.

Stawiam 50/50... choć z cyrylicą to raczej nie miałem problemów.

ЗЫ. Swoją drogą niektóre błędy stały się zwyczajem i często widać celowe
pisanie bez przełączania klawiatury (jak na początku tego akapitu).

Rosyjskie ZY, żaden kłopot. Pół biedy, gdy jest to w piśmie, to najwyżej krzaczka się domyślę. Gorzej, gdy nazwa pliku pokwasi, to czasem trzeba się nabujać. Mała bieda, gdy plików niewiele, gorzej, gdy jest ich masa. I/lub długość pliku z problematycznym znakiem w nazwie, wraz ze ścieżką, przekroczy 259 znaków...

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.