Re: [WINNT] Jak w Windows 8 zmieniać literki dysków?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak w Windows 8 zmieniać literki dysków?
From: GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl>
Date: Wed, 06 Nov 2013 12:48:00 +0100
W dniu 2013-11-06 12:10, ACMM-033 pisze:

Użytkownik "GAD Zombie" <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> napisał w wiadomości
Pewnie. Sam lubię najszybsze rozwiązania. Ale jak patrzę na rozwój
Windowsa, który jest coraz bardziej upraszczany dla użytkownika
(powiedzmy), coraz mniej widać na wierzchu opcji, coraz więcej robione
jest tak, by obsługiwać to tylko paluchem, to dziwne wydaje się
"wciśnij windows+R i wpisz polecenie". To brzmi jak prehistoryczne
rozwiązanie z.... DOSa! Nawet bez myszki!

Kiedyś mi pierdzielnęła mycha, to tydzień, zanim kupiłem nową, działałem
z klawiaturym nawet bez emulacji mysi.
Taki OE szło obsługiwać szybciej, niż myszą...
Może nawet bym pozostał z tym, gdyby nie to, że niektóre programy
praktycznie były jedynie klikalne, a także oglądane strony WWW, gdzie
można było, ale z trudem, klawiszem TAB przejść do odpowiedniego
odnośnika. A niektórych bez myszy nie dało się w ogóle. I to już za
Windows98SE.

Są programy, które zawierają kontrolki obsługiwane wyłącznie myszą. Po prostu nie mają focusa, przez co niemożliwe jest "trafienie" w nie klawiaturą - chyba, że ewentualnie mają jakiś skrót klawiszowy. W tym przypadku nic nie poradzisz. Kiedyś o to dbano o wiele bardziej. Większość programów miała skróty klawiszowe, wszędzie dało się wejść tabem i spokojnie można było działać bez myszki. Czy wygodnie? Raczej nie, ale się dało. Dziś większość ma to w dupie i bez myszki nigdzie nie zajedziesz.

Mnie kiedyś też szlag trafił myszkę, ale miałem pod ręką tablet wacoma, więc go wpiąłem i trzymałem zamiast myszki dobre 2 miesiące. Do rysowania dobre, ale do obsługi systemu jednak słabo się nadaje. Chyba już jestem zbyt przyzwyczajony do myszy.

Niemniej są rzeczy, których wciąż nie umiem robić myszką. Np. obsługiwać Total Commandera ;). Jeszcze w czasach DOSa gdy w Norton commanderze dało się włączyć myszkę, zawsze zastanawiałem się po co ona jest, skoro klawiaturą szybciej ;)

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/