Re: [WINNT] Jak szyfrować pocztę?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak szyfrować pocztę?
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Wed, 25 Sep 2013 07:43:15 +0200

Użytkownik "Jan" <Jan@uary.com> napisał w wiadomości news:52425c88$0$1255$65785112@news.neostrada.pl...
Muszę wysłać plik z zeskanowanym dowodem osobistym
do banku.
Na grupie prawnej doradzono mi by ten plik zaszyfrować.

Z tym ostrożnie, dla panienek (ale nie tylko dla nich) :P przy kompie kłopotem, barierą nie do przebycia, bywa format pliku, którego używają już wszyscy, poza danym biurem, kiedyś gdzieś wysłałem coś w formacie... już nie pamiętam szczegółów, ale się rozpłakali, że nie umieją odczytać i musiałem powtarzać w "powszechnie znanym formacie"...

Stąd moje pytanie: jak zaszyfrować e-mail lub tylko załącznik
przesyłany od osoby prywatnej do banku w sposób skuteczny,
a równocześnie w miarę prosty dla obu stron?
Używam Windows XP Pro SP3.

Bardzo proszę o pomoc.

Pierwsza myśl - poczta przez WWW, szyfrowana (https), bądź połączenie z serwerem pocztowym takowoż szyfrowane (nie wszystkie to obsługują). Raczej nie szyfruj (macie ZIPem, hasło xxxxxx), bo ty sobie odkodujesz, ty, ty, pan pani, nawet przypuszczam, że moja Mama to zrobi, a komputery dla niej to czarna magia najwyższych lotów, po 5 minutach instruktażu, ale w banku tego nie zrobią, tak mogą być rozgarnięci ("tylko DOC i nic poza tym") :P Po prostu - wyślij to bezpiecznie, raczej połączeniem szyfrowanym, niż zaszyfrowanym plikiem, sugestia oparta na doświadczeniu z pewną instytucją... :P
Tyle tytułem pierwszej myśli.
Nie zamykam tematu - sam chętnie zapoznam się z tym, co uważają pozostali :)

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.