Re: [WINNT] Automatyczne logowanie i blokowanie użytkownika

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Automatyczne logowanie i blokowanie użytkownika
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Wed, 25 Sep 2013 07:31:45 +0200

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l1t5ac$db8$1@news.icpnet.pl...
BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał(a):
W skrócie, po zalogowaniu uruchamia mi się automatycznie jeden program (niestety nie da się go uruchamiać jako usługa). Chciałbym, aby dało się zrobić tak, aby system startując zalogował danego użytkownika i odrazu go zablokował (bez żadnej zwłoki) - jak jest przy przełączaniu użytkowników. System 7 Home Premium 64bit. Jakiś wpis w rejestrze?

Do blokowania służy polecenie
rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation
Możesz je sobie dodać do autostartu.

Teoretycznie może być tak, że ów autostart wykona się z opóźnieniem... (To prawda, że mam XP) czy samego blokowania może nie bezpośrednio, bo na to nie liczę, ale np. w postaci wywołania jakiegoś dedykowanego skryptu (nawet, jako usługa), aby to po prostu nastąpiło możliwie wcześnie? Nieraz miałem tak, że program z autostartu odpalał nawet po minucie i później od uruchmienia systemu, gdy jeszcze w tle coś się doczytywało i uruchamiało, jeśli miało by być tak, że użytkownik ma być zablokowany od razu po zalogowaniu, to teoretycznie może być tak, że program się uruchomi, a zablokowanie jeszcze nie - no i w tym czasie teoretycznie da się zrobić to i owo...? (No chyba, że stan ten nie jest krytyczny i na takie opóźnienie można sobie pozwolić...?) Zastanawiam się, czy zamiast wrzucanie blokady do autostartu (start > wszystkie programy > autostart), wrzucić to w uruchomienie (chyba trzeba będzie posiłkować się skrypcikiem jakimś, bo coś mi chodzi po głowie, że w tym miejscu nie da się przekazać parametrów uruchamianemu programowi, choć we wpisach komendy mają parametry, więc gazeta kłamała) :P w Rejestr - (Klucz, zdążyłem zauważyć, jest ten sam także w W7) - HKLM|HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, to OIDP, uruchamia rzecz dość wcześnie, w każdym razie wcześniej, niż z autostartu w "Menu Start"... Sprawdziłbym, ale nie mam po prostu czasu, muszę zaraz wychodzić, poza tym maszyna młóci mi pewien proces w tle, którego nie chciałbym przerywać... może, jak po południu wrócę... Czy słusznie zauważyłem ten niuans, czy może nie ma to większego znaczenia...? Jak pisałem - nie mam jak sprawdzić teraz...

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.