Re: [WINNT] net use /delete - a zajętość przez "proces"

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] net use /delete - a zajętość przez "proces"
From: "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 13 Sep 2013 23:21:35 +0200
Irokez <no.email@wp.pl> napisał(a):
O kurde, dopiero po 22-gim tam będę. W domu nie mam co mapować żeby błąd zacytować, fragment:
net use Y: \\192.168.20.123\Folder_A
if NOT %errorlevel% == 0 goto END
move /Y Y:\pliki\*.* T:\kopia\
:END
net use Y: /delete /yes
W każdym razie zwykły plik wsadowy, mapuje dysk, kopiuje stąd pliki gdzie indziej i odmapowuje. Mogę to wpisać "z palca" w cmd i jest dokładnie taki sam efekt. Działa idealnie za każdym razem... ale tylko i wyłącznie do momentu kiedy nie wejdę eksploratorem do za-mapowanego udziału w trakcie kopiowania plików. Nie jest w stanie wtedy skasować udziału komendą [net use Y: /delete /yes]. W treści idzie to jakoś tak, że urządzenie jest zajęte przez aktywny proces, aby dowiedzieć się więcej wpisz komendę help z 4 cyfrowym kodem błędu. Rozumiem jakby się położyło gdy byłem w tym katalogu, ale dostaje komunikat że nie może być usunięte ponieważ jest zajęte przez inny proces gdy z niego wyjdę i zamknę eksploratora. W eksploratorze usunięcie udziału prawoklikiem to najpierw komunikat, że jest używany i czy na pewno.
Zapomniałem dopisać, że to Windows XP.
Mam tam fragmencik też z powershell (kopiowanie plików po drzewie podkatalogów) to może nim jakoś mapować i usuwać dysk?

Jeśli komunikat mówi o aktywny procesie, to to jest znany problem. Generalnie Microsoft mówi: You cannot disconnect from a shared directory if you use it as your current drive or an active process is using it. Więc się nie da, przynajmniej za pomocą net use. Można spróbować najpierw usunąć sesję:
net session \\computername /delete
Podobno daje się też z VBS:
Dim net, objShell
set net = wscript.CreateObject("Wscript.Network")
On Error Resume Next
net.RemoveNetworkDrive "Y:", True
Co do PowerShell, to obsługę mapowań ćwiczyłem w pracy, więc kod będę mieć dopiero w poniedziałek. Tymczasem możesz coś wygooglać dla PS. Jak nic nie zadziała, to możesz zamknąć te uchwyty, które trzyma Eksplorator. Pomocne będzie narzędzie Handle:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896655.aspx

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/