Re: [WINNT] IEXPLORE.EXE i 100% obciążenia, ale...

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] IEXPLORE.EXE i 100% obciążenia, ale...
From: "Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl>
Date: Sun, 4 Aug 2013 17:48:26 +0200

Użytkownik "Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl> napisał w wiadomości news:51fd1c31$0$1251$65785112@news.neostrada.pl...

(Gdy IEXPLORE ma otwarte 2 zakładki lub więcej, to proc jest zarżnięty)

Oczywiście, jeśli jednak dojdę, co się stało, nie omieszkam się tym pochwalić :)

Pomalutku, doszedłem, gdzie być może jest błąd.
Najprawdopodobniej M$ coś sknocił z którąś poprawką, a już uzasadniam...
Świeżutko położony system, ale jeszcze bez poprawek, zachowuje się, jak należy. Po pełnej aktualizacji problem się powtórzył... 100% proca o ponad połowa czasu rdzenia, co świadczy, że coś się między sobą kwasi. Zacząłem wyłączać usługa po usłudze, z services.msc nie trafiło, ale zminimalizowało mi ilość dalszego szukania. Z menedżera zadań wyłączałem procesy svchost.exe, mając przygotowany shutdown -a w okienku "DOS-owym", gdy wyłaczyłem proces odpowiedzialny za usługę RPC, obciążenie proca natychmiast poważnie spadło i strony dały się łatwo przełączać między zakładkami. Ale komputer z wyłaczonym RPC jest raczej niezbyt sterowny (choć trochę zrobić się daje), więc nie mogę raczej tak rozwiązać problemu. Udało mi się podmienić bibliotekę rpcss.dll na sporo starszą, ale to nie polepszyło sprawy, więc przywróciłem właściwy plik. Przypuszczam, że to jest coś w ustawieniach, lub w zależnościach, tylko kurde, co się stało, skoro problem dotknął nowiutką instalkę, nawet nie zdążyłem jeszcze nic sknocić... dlaczego mój laptop tego problemu nie ma? Pomyślałem, że stery chipsetu coś zmienią, ale różnica jest ledwie kilkuprocentowa, choć na plus. Ubicie usługi RPC z Process Explorera potwierdziło, że problem jest najprawdopodobniej tutaj... Googlowałem dość długo, ale nie ma konkretnych informacji, które mogy by mnie naprowadzić na źródło problemu... Może services.exe spróbować podmienić? No nie wiem... żalu zbytnio nie będzie jakby co, bo to nowa instalka, jedna doba i się jeszcze raz położy... tylko bym wolał nie kłaść tego w nieskończoność macając na ślepo, co może bruździć...
Będę dalej szukać, może znajdę...