[WINNT] XP SP3 oem czysty, 100% cpu zajmuje svhost.exe

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] XP SP3 oem czysty, 100% cpu zajmuje svhost.exe
From: BartekK <sibi@drut.org>
Date: Sat, 20 Jul 2013 14:41:29 +0200
Mam takie 2 komputerki DELL GX270, robią mi za "maszyny robocze" - mają port lpt, 4GB ramu, p4 2.4GHz i więcej nie potrzeba do tego, co robią.

Ale mam problem z jednym z nich - padł sobie dysk (jak to stary 20GB dysk, zaczął badsektorami sypać) i został wymieniony na nowy (WD Blue 160GB ATA, s.m.a.r.t.=ok). Memtest86 = 100% ok po kilku godzinach.

Czysta instalacja XP Professional PL SP3 (z oryginalnej płyty OEM) na nowy dysk, nr jest z naklejki na komputerze - legalny. Po zainstalowaniu czystego XP - instaluję drivery (ze strony DELLa, dedykowane do tego modelu, najnowsze) - intel chipset, intel video driver, intel ethernet 1000. Przeprowadzam aktywacje windowsa (bez problemu). Po chwili komputer zaczyna "ociężale" pracować, ale działa - w Proces Explorer widzę że wisi mi svhost.exe (34 456K Working set) z 99-100% CPU, a wywołuje go wuauclt.exe (windows Update) oraz wscntfy.exe (windows security center notification).

Uruchomienie Windows Update (na początek przez IE6, bo innego w systemie po starcie nie ma) - można wybrać Expresowa lub Niestandardowa, ale cokolwiek wybiorę - "trwa sprawdzanie najnowszych aktualizacji przeznaczonych dla tego komputera" trwa nieskończoność, zielony pasek lata sobie i przez 10h nic się nie poruszyło (i brak widocznego ruchu na eth). W tym samym czasie (w ProcesExplorerze) nadal svhost.exe 99% cpu. Zaistalowałem Microsoft Security Essentials (by securityCenterNotification się odczepił), bez problemu się ściąga instaluje aktualizuje, ale nic to nie daje.

Co dziwne - drugi komputer (identyczny), z dawno-temu-zainstalowanym XP działa sobie dobrze, windows update działa ok, problemów nie ma. Wsadziłem do niego ten nowy dysk = objaw ten sam. Czyli to nie jest problem uszkodzonego sprzętu w pierwszym komputerze.