Re: [WINNT] Jak położyłem obok siebie dwie Windy XP tak, aby się nawzaje

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak położyłem obok siebie dwie Windy XP tak, aby się nawzajem "nie widziały".
From: "Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl>
Date: Thu, 13 Jun 2013 20:40:13 +0200

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości 1bxen6hv1vizu.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info">news:1bxen6hv1vizu.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Chcę osiągnąć efekt taki, jakby były to dwa komputery w LANie.

Dlaczego jeszcze tego nie widać? Dostają adresy z różnej puli? :-O

Miałem taki przypadek u jednego ze swych najlepszych klientów, dwa kompy, net na obu hula, ale kompy się za pindę krzaczastą nie widzą nawzajem. Wysunąłem przypuszczenie, że siedzą na różnych podsieciach, ipconfig rzeczywiście, pokazało różne IP i różne całkowicie bramy, wysunąłem więc przypuszczenie, że siedzą na róznych routerach. I rzeczywiście, jeden ruter był wpięty w drugi (taki układ, potrzebny do działania czegoś tam), a kompy każdy do nnego rutera. Po przepięciu obu do jednego kompy się zobaczyły i poszło. Teoretycznie mogłem porzeźbić z przekierowaniem, ale już nie chciało mi się, prościej i szybciej było skojarzyć je w jednej podsieci.

Może jakieś inne mapowanie tego FTPa? Druga osoba, która miałaby
z tego korzystać (czyli moja Zonka) nie zamierza używać "komanderów".

Prawdopodobnie problem z brakiem działania w trybie pasywnym.

To chyba aktywnego by raczej nie puszczało...?

Ale… Zacznijmy od podstaw:
- jaki adres IP dostaje komputer podpięty kablem?
- jaki adres IP dostaje komputer podpięty po wifi?

U mnie IP tak uwarunkowane, różniło się ostatnim członem o jeden... Ale u siebie nie montowałem pełnych zasobów jedne pod drugimi.