Re: [WINNT] ktory M.Office dla w7 uwazacie za ok

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] ktory M.Office dla w7 uwazacie za ok
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 8 Jun 2013 03:45:09 +0200
Dnia Sat, 01 Jun 2013 00:15:03 +0200, artiun napisał(a):

> [...]
> nich sporadycznie dla wpisania kilku linijek, lub jeśli korzysta się z nich
> ciągle (ciągłość w przypadku MS trudno zachować). Ja teraz/od jakiegoś czasu
> zarabiam pisaniem prac. Po instalacji wstążkowych wynalazków niczego nie
> mogłem znaleźć :) Kilkanaście lat temu było inaczej :) Napisałem pracę
> magisterską, promotor był zadowolony :) Jednak recenzentem pracy został
> gość, który redagował uczelnianą gazetkę w LeX'ie. Pokazał mi błędy, od tego
> czasu pisząc cokolwiek używam jednej spacji i jednego enter'a - i więcej nie

Dżizus - stosowałeś formatowanie pt. większy odstęp między akapitami należy
robić wstawiając kolejny pusty akapit?

> Jeśli ktoś chce spróbować - to niech wstawi w edytorach (te w stylu: to co
> piszesz widzisz, WISIWIG) Lex'a dwie spacje/enter'y pod rząd. Zapewniam, że
> nie przyjmie. Implementacje LeX'a pod windows są!

Eeeee. Gdzieś miałem makro do Worda o nazwie „secretary killer”, który
właśnie podwójne spacje wyżynało radośnie…

> Z drugiej strony, trudno komuś wytłumaczyć (a sam widzi), że znaki nie
> układają się równo w kolumnach. Pomaga tłumaczenie, że znaki Times New Roman
> dla I i M ma różną szerokość :) (czasem mówią - to ja wstawię dwie spacje,
> co i tak nie pomoże) :), najgorsze, że ta praca jest magisterką. Tia -
> fixedsys - ta podpasuje :)

To jest bardzo proste do wyjaśnienia i zobrazowania. Ktoś formatuje tekst
korzystając ze spacji, rysuje ręcznie linijki, żeby tabelę zrobić. Dajesz
proste polecenie „zmniejsz rozmiar tekstu z 12 pkt na 9 pkt i sprawdź, co
się dzieje”. Do wielu osób ciągle podejść trzeba nie z łomotem i rypaniem za
błędy, ale pokazać im, że można prościej i to właśnie komputer większość
spraw ma załatwić za nich.

Owszem - jednostki odporne się zdarzać będą i pozostaną głuche na
jakiekolwiek prośby o stosowanie tabel, czy styli akapitowych. Swego czasu,
po kolejnej prośbie do tłumacza, by ostylował dokument (składałem instrukcję
obsługi sprzętu w języku węgierskim - ni wuja nie zgadnie się, który tekst
danemu poziomowi np. nagłówka odpowiada, znając polski i operując
angielskim) gość dostał do korekty tekst złożony na zasadzie „wyszystko jest
tekstem bazowym, ewentualnie są wypunktowania). Trochę się pultał, ale przy
wyciągniętych mailach, w których potwierdzał otrzymanie szablonu z
przygotowanymi stylami, ciutkę zmiękł… :D

> Sorry, wypiłem - muszę wypluć to co przeczytałem i dziś napisałem :)

:D

(ciach…)

[ Gentleman broni kobiety tak długo, dopóki z nią nie zostanie sam na sam. ]
[                                                       (Benicio Del Toro) ]