Re: [WINNT] Windows 8 i poczta pop3.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 8 i poczta pop3.
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sun, 12 May 2013 01:27:38 +0200
Dnia Sat, 11 May 2013 23:10:59 +0200, artiun napisał(a):

> Zobacz co masz w stopce, fachowcem od TB nie jesteś. Ja wolę przewidywalny
> program.

Thunderbird i przewidywalność powiadasz? OK. Kilka moich spostrzeżeń w takim
razie pozwolę sobie przedstawić. Używam go na co dzień, pocztę pobiera z
czterech kont z dostępnego po gigabitowej sieci serwera IMAP, do tego
kilkanaście kanałów RSS, profil trzymany na RAID0 z dwóch dysków Samsung F1.

Niejednokrotnie program zgłupiał przy pobieraniu maila z załącznikiem. Przy
próbie otworzenia dostawałem komunikat, że załącznik ma nieznany rozmiar i
nie da się go otworzyć. Czasami pomagało dopiero kilkukrotne wejście i
wyjście z danego folderu, czasami restart programu.

Pobieranie poczty i jej filtrowanie jakoś specjalnie szybko nie przebiega.
Widać wręcz, jak maile lądują w Inbox i dopiero są przerzucane do innych
folderów. Mnie się tak myśli, że filtr to powinien pocztę sprawdzać od razu
podczas ściągania i jeżeli się klasyfikuje do danego filtra - od razu go
wykonywać.

Poczta w zakładkach. No kapitalna sprawa - jeden Inbox / częściej używany
folder w jednej zakładce i cacy. Do czasu. Załóżmy, że jest na danym koncie
folder „Klient A”. Folder ten otworzony jest w zakładce. Przychodzi nowa
poczta, filtr ją przerzuca do folderu i co? I go nie widać do momentu, kiedy
się wyjdzie z tego folderu i wejdzie do niego z powrotem.

Już nie wspomnę o trafiającą mi się co jakiś czas akcją pt. nie skopiuję /
przeniosę Ci maila do danego foldera. Nie i koniec. Trzeba zakładać nowy
folder w hierarchii, przewalać z poprzedniego wszystko w nowe miejsce,
wywalić stary, zmienić nazwę nowego - i nagle kopiowanie i przenoszenie się
odtyka. Kiedy to nastąpi i jaka jest przyczyna - pojęcia nie mam. :-/

Sprawdzanie kanałów RSS = obciążenie całego rdzenia, przełączanie się w
takim momencie między folderami z pocztą jest takie średnio fajne.

O kretynizmach przy przeglądaniu RSSów też pisać?

[ Marriage: It's a three ring circus. Engagement ring, wedding ring and    ]
[ suffe... ring.                                        (demotywatory.com) ]