Re: [WINNT] Windows 8 i poczta pop3.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 8 i poczta pop3.
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Mon, 13 May 2013 21:07:32 +0200
Dnia Sun, 12 May 2013 02:03:37 +0200, artiun napisał(a):

> Zgadzam się. Przewidywalność.. Nie chcę tu pisać o definicji słowa. Ale
> chodzi o to, że wiem jak on się zachowuje (kiedyś zachowywał - poprawę
> widać).

O'rly? Bo moim zdaniem przewidywalne to jest tylko to, że coś prędzej czy
później zgłupieje. :) Ot choćby jaja z przeglądaniem poczty w kartach. Po
cholerę mi karty, jak i tak muszę przejść do innego folderu, gdyż program
nie odświeża listy maili w danym folderze?

> Kont na nim mam też kilka i kilka grup (news'owych). Zanim załapie
> właściwą treść muszę kliknąć (tu i tam - odświeżyć). Chodzi mi tylko i
> wyłącznie o to, że ja te jego wady znam.

Ja też. I zastanawiam się ile czasu jeszcze je Mozilla Foundation będzie
ignorować.

Przy okazji - jak u Ciebie jest z zużyciem pamięci podczas pracy? Po starcie
mój zżera 140MB. Później zaczyna puchnąć - w chwili obecnej, po kilku
godzinach, ma skonsumowane 267MB.

> Patrząc od innej strony - potrafię sobie poradzić z jego profilami. Jest
> to dla mnie prostsze niż zabawa np. z OE.

OE pod tym względem jest trudniejszy - fakt. Głównie z racji przechowywania
części ustawień w rejestrze. Ale… Outlook Express ma opcję importu z innego
Outlook Expressa do wklikania w programie. Zrób to samo w Thunderbirdzie…

Żeby nie było - ja wiem, że wystarczy profil skopiować, ale mniej techniczny
użytkownik siądzie i będzie miał problem. Ba! Głupiego pliku z książką
adresową z innego Thunderbirda nie zaimportujesz / nie zobaczysz / nie
otworzysz. Bo nie. W końcu na cholerę Ci taka możliwość?

> Teraz uwaga, nie chodzi mi o udowadnianie wyższości jednego nad drugim.
> Jest to odczucie subiektywne, zależne od warunków, okoliczności. Nie
> można (nie powinno się) jednoznacznie wygłaszać sformułowań, które...
> Generalnie - nie ma opinii obiektywnych i już.

Opinia zawsze będzie subiektywna i tyle. :D

(ciach…)
> Tego numeru nie znam :)

Korzystasz z IMAP czy POP3?

> Nawet o RSS'y go nie proszę. Mam Mirandę od tego.

Ja lubię mieć od razu widok treści, bez konieczności przełączania się do
przeglądarki. Poza tym - Adblock. W programach przeznaczonych do obsługi
RSSów niestety tego nie mam. :(

> Nie napisałem nic o tym jakoby TB był idealny.
>
> Suma sumarum, sprawdzałem wiele programów pocztowych. Lubię mieć pocztę i
> news'y w jednym miejscu (odpowiednio posortowane/zgrupowane). Za program do
> tego celu nie mam ochoty płacić - to może być ważne. I mimo wad jaki ten TB
> posiada (zwłaszcza, że jestem ich świadomy) wolę przy nim pozostać.

Co do newsów, to pożegnałem Thunderbirda bez żalu. Tak jak mi durnieć
potrafił, to poezja. Np. powielał wyświetlanie fragmentów wątków… :-/ Do
tego możliwości filtrowania wiadomości ma dość ograniczone - scorefile w
40tude wręcz pokochałem. :D

Sam na razie jeszcze Thunderbirda używam do poczty, rssów i kalendarza
(dorzucony Lightning). Ale coraz częściej mi się zbiera, żeby jednak przejść
na inne narzędzie (webmaila nie trawię). :D

[ Richard B. Riddick: Lesson Learned. No such word as "friend".            ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]