żadna zapora nie jest włączona

Autor: kmark <markotar_at_o2.pl>
Data: Sun, 21 Apr 2013 23:38:11 +0200

Witam,
System Win XP Pro, SP3.
Zainstalowane wszystkie aktualizacje krytyczne, a ostatnio doinstalowałem
wszystkie aktualizacje opcjonalne (większość z nich dotyczyła Net.
Framework).
Po zainstalowaniu tych aktualizacji opcjonalnych, przy każdym uruchomieniu
systemu, w zasobniku systemowym pojawia się dymek z informacją:
"Komputer może być zagrożony. Żadna zapora nie jest włączona. Kliknij, aby
naprawić ...."
Sprawdziłem. Rzeczywiście Zapora systemowa podczas wyświetlania tego
komunikatu zawsze jest wyłączona mimo, że pierwotnie jej ustawienia były:
"Włącz". Również w services.msc ustawienie włączania zapory było:
Automatyczne.
Dymek z tą informację widoczny jest około 1-2 minuty, po czym niknie, a
zapora włącza się wraz jego zniknięciem.
Badałem sprawę u Wujka Google. Sporo zgłoszeń w tym temacie, ale w
większości odpowiedzi znajduje się stwierdzenie, że niestety trzeba się z
tym pogodzić, bo przyczyna jest nieznana.
Były też porady, aby zmienić sposób informowania (usunąć zaznaczony alert) w
centrum zabezpieczeń, ale tę poradę uważam za bezsensowną.
Wskazywano również, że być może jakiś program z autostart opóźnia włączanie
zapory.
Nie mam nic w autostarcie (msconfig/uruchamianie), prócz Avasta. Z
ciekawości odinstalowałem go, ale komunikat ponownie się pojawił.
Proszę o radę, jak pozbyć się tego problemu ?
mk