Re: W8 - jak naprawić Javę?

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri, 15 Feb 2013 19:58:11 +0100

Dnia Fri, 15 Feb 2013 12:24:24 +0100, Marek napisał(a):

> http://xritephoto.com/ph_product_overview.aspx?id=1115
>
> Kliknij software/software downloads/ ColorMunki Photo

Tak na marginesie - Kolega w grafice / składzie siedzi? :)

> Bez kalibratora nie aktywujesz tego oprogramowania ale z tego co
> pamiętam Java instaluje się jeszcze przed aktywacją.

Po kolei co robiłem testując (na maszynie wirutalnej nie było zainstalowanej
żadnej wersji Javy):
1. Pobranie wersji instalacyjnej ColorMunki Photo z
http://xritephoto.com/ph_product_overview.aspx?ID=1115&Action=Support&SoftwareID=937
2. Uruchomienie jako administrator "ColorMunki Photo Setup.exe"
3. Instalacja do domyślnego folderu "C:\Program Files
(x86)\X-Rite\ColorMunki Photo"
4. Instalator wydarł się, że potrzebuje .NET Framework 3.5 i takowego
zainstaluje.
5. Automatyczna instalacja X-Rite Device Manager 1.0
6. Instalacja ColorMunki Photo oraz .NET Framework. Przy .NET Framework
sypnął błędem, dokończył instalację ColorMunki Photo.
7. Instalator doinstalował Java 6 Update 16. Wersja - na mój gust -
32-bitowa.
8. Plugin włączyłem w Explorerze, wszedłem na stronę
http://www.java.com/pl/download/installed.jsp i wybrałem weryfikację
poprawności instalacji. Dostałem informacje:
        "Kliknij przycisk pobierania, aby pobrać oprogramowanie Java zalecane dla
         twojego komputera.
         Twoja wersja oprogramowania Java: Version 6 Update 16
         Bezpłatne pobieranie oprogramowania Java
         Version 7 Update 13"
wygląda na to, że Java jest zainstalowana. Wejście na dowolną grę na
www.kurnik.pl (jako gość - nie mam tam konta) też nie spowodowało żadnych
komunikatów o błędzie. Przy użyciu Google Chrome problemy żadne nie
wystąpiły.
Instalacja LibreOffice 3.6.4, która Javy jako tako AFAIR nie zawiera,
przebiegła bez problemu, podobnie jak uruchamianie dowolnego programu z tego
pakietu.
9. Restart systemu.
10. Dociągnąłem aktualizacje z Windows Update, m.in. .NET Framework 4.5 dla
Windows 8.
11. Pojawił się monit od Java Updater o dostępności wersji 6 update 39. Nie
zezwoliłem na instalację.
12. Aktywacja oczywiście nie przechodzi, do samego interfejsu nie mam się
jak dostać, ale wygląda na to, że program jako tako uruchamia się bez
problemów. Przynajmniej na tyle, na ile mogłem to sprawdzić -
http://s4.ifotos.pl/img/Windows-8_xaxqwsa.PNG

> Sprawdzę jeszcze jeden wariant: obecność Kasperskiego Internet Security
> przed instalacją i po instalacji w/w. Nie zwróciłem uwagi na kolejność.
> Zwykle antywirusy na końcu sadzam ale czasem muszę coś zainstalować post
> factum.

Testowa maszyna wirtualna z Windows 8 x64 nie ma u mnie w tej chwili żadnego
antywirusa. Przy okazji - jest to anglojęzyczna wersja Pro.

Jeżeli jeszcze jakoś mogę pomóc - daj znać.

[ Nie ma cięższego zajęcia niż noszenie skrzynek z cudzą wódką.            ]
[                                                     (znalezione w necie) ]