Re: Kreator PDF

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Sun, 16 Dec 2012 20:23:08 +0100

Użytkownik <lricardo1978_at_gmail.com> napisał w wiadomości
> czy istnieją jeszcze publiczne serwery NNTP?!

Cała rzesza...
news-archive.icm.edu.pl, tylko odczyt, ale niektóre ma sprzed 15 lat, tylko
polskie grupy, bez binarek (o tym za chwilę).
news.interia.pl
news.gazeta.pl
news.neostrada.pl
news.home.net.pl (płatny, jako wartość dodana do konta email, w ramach
usługi)
w ściągawce (niesprawdzona!) mam dodatkowo.
news.amu.edu.pl
news.atman.pl
news.icm.edu.pl
news.icp.pl
news.mozilla.org
news.task.gda.pl
news.wit.edu.pl
wrzuć w gugla hasło "darmowe serwery news" (bez cudzysłowów), z pewnością
coś znajdziesz.
Niektóre serwery mogą wymagać logowania, ale zwykle rejestracja jest
darmowa. Konto w HomeNet jest płatne, ja miałem to szczęście załapać się na
wieczystą ważność, więc opłaciłem raz; obecnie już nie, max jest na 5 lat.
Tyle ode mnie, reszta należy do ciebie, gugiel z pewnością coś podpowie.
Co do binarek - nawet jak znajdziesz jakiś serwer, to binarki będą wycięte.
Tylko tekst, niektóre darmowe mają dodatkowe ograniczenia. Są wprawdzie
serwery z binarkami, ale niemal wszystkie bez wyjątku są płatne (1). Tu
ważna uwaga - NIE PODŁĄCZAJ SIĘ do serwisu pobieraczek.pl, w sieci
znajdziesz, dlaczego... Przepłacz, przeżyj, ale BEZ POBIERACZKA.

Był serwer news.just4today.net, ale coś mu pykło i zwraca adres 127.0.0.1,
jest free.xsusenet.com, ale niedawno wprowadzono limit 25GB danych
miesiecznie (wcale nie tak dużo!), oraz szybkość jest 1 Mbit/s, dwa
połączenia na sesję. Wymagane logowanie, rejestracja jest darmowa. Są
serwery dostępne w IPv6 jedynie, ale chyba tunel nie puszcza, komp nie łączy
się, UPC obiecało, ale IP6 nie zrobiło, stąd tunel.