Re: instalacja xp na notebooku bez napędu cd

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Sun, 16 Dec 2012 20:31:53 +0100

Użytkownik "zlotowinfo" napisał w wiadomości grup

>Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk_at_gmail.com> napisał w wiadomości
>>

>a czy ja pamiętam, jakąś grę wymagającą odpaliłem
>wirtuala zminimalizowałem do 300MB

Dla przeciętnej współczesnej gry 800MiB to jest nic.

>a dość często miałem wogóle bez wirtualnej
>bo czemu mam zamulać system
>
>w końcu po coś mam 4GB ramu
>niestety siódemka marnuje moją pamięć

Powielasz mity i złe informacje. Plik stron to nie jest pamięć wirtualna.
Nie można także pamięci wirtualnej wyłączyć bo to po prostu jest sposób
zarządzania pamięcią we współczesnych, wielowątkowych systemach. Mitem jest
„zamulanie” przez plik stron i rzekome przyspieszenie po jego wyłączeniu.
Jedyny efekt wyłączenia pliku stron to zmuszenie systemu do usuwania z
pamięci RAM kodu i danych programów zapisanych w plikach exe, dll itd
leżących na dysku. Każdy plik zamapowany przez system jest takim mini
plikiem stron. System jest zmuszony usuwać z RAM dane, które często są
współdzielone i w efekcie spowolnienie dotyka wszystkich aplikacji w
systemie.

--
Piotr Borkowski