Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sat, 8 Dec 2012 00:22:37 +0100

Osoba podpisana jako Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl> w artykule
<news:k8t2b4$ak4$3_at_node1.news.atman.pl> pisze:

> Co to ma do rzeczy tutaj?
> Ale *niektóre* pola dialogowe już używały Tahomy. Choćby pole
> uwierzytelniania się w systemie. Rzekłbym, że nawet większość
> podstawowego GUI już była w Tahomie.

Nie tak. To, co masz dostępne do zdefiniowania w kompozycji pulpitu, jest
wyświetlane fontami zdefiniowanymi w wybranej przez użytkownika kompozycji.
W Windows 2000 domyślny schemat wyglądu (termin „kompozycja” nie jest
jeszcze używany) „Standardowy Windows” korzysta z Tahomy, zaś schemat
„Klasyczny Windows” korzysta z Microsoft Sans Serif.
Okna dialogowe (nie menu i nie okienka komunikatów) mają zadeklarowany font
"MS Shell Dlg" lub "MS Sans Serif", sam to możesz sprawdzić używając
ResHackera czy innego edytora zasobów (w Win Vista i nowszych dla ułatwienia
zacznij od przejrzenia plików *.mui).

> http://www.guidebookgallery.org/screenshots/win2000pro

Treść okienka "Getting started" jest wyświetlana z użyciem kontrolki MSHTML
(ze wspomaganiem kolejnych wersji MSXML), podobnie jak kompozycja pulpitu.
Chyba nie chcesz, żebym ponazywał wszystkie fonty na wszystkich obrazkach?
Jeśli nie wiesz gdzie patrzeć – zwróć najpierw uwagę na duże litery JI (Jak
Internet), popatrz też na małą literę j i cyfrę 1 (jeden) - jeżeli nie mają
poziomych elementów, to na pewno nie jest Tahoma.

> Pełnego przejścia *do dzisiaj* Microsoft nie zrobił nawet.

Nie da rady. Niektóre okienka dialogowe są tak naćkane, że robią się
nieczytelne już po wstawieniu tłumaczenia zamiast oryginalnego tekstu
(sprawdź np. statystyki gry Freecell w WinXP PL), a po zmianie fontu
nieczytelna byłaby zapewne większość okienek. Owszem, zaczynając od Win
Vista większa część GUI wygląda na XML, ale np. comdlg32.dll.mui i
commctl32.dll.mui nadal mają dialogi z fontem "MS Shell Dialog".

> To znaczy?
> Nie używam format-flowed, więc niestety długie wiersze tekstu
> będą długimi wierszami tekstu u mnie,

W format-flowed nie ma długich wierszy, generuje je Twój czytnik.

> bo automatyczne łamanie
> wierszy mam wyłączone całkiem bo jest idiotyczną opcją (niszczy
> wszelkie dłuższe odnośniki;

Odnośniki powinny być poprawnie wysłane w oryginalnym tekście, w cytatach
już niekoniecznie.

> poza tym ja swój tekst sam łamię
> na 60 znaków orientacyjnie).

To łam też cytaty. Zachowuj się honorowo i radź sobie z cytowaniem
format-flowed podobnie jak użytkownicy OE radzą sobie z QP.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer_at_pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)