Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?

Autor: artiun <artiun_at_spam.wp.pl>
Data: Sat, 08 Dec 2012 01:08:35 +0100

W dniu 2012-12-08 00:22, Andrzej P. Wozniak pisze:
> Osoba podpisana jako Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl> w artykule

> Nie tak. To, co masz dostępne do zdefiniowania w kompozycji pulpitu, jest
> wyświetlane fontami zdefiniowanymi w wybranej przez użytkownika kompozycji.
> W Windows 2000 domyślny schemat wyglądu (termin „kompozycja” nie jest
> jeszcze używany) „Standardowy Windows” korzysta z Tahomy, zaś schemat
> „Klasyczny Windows” korzysta z Microsoft Sans Serif.
Prawda
> Okna dialogowe (nie menu i nie okienka komunikatów) mają zadeklarowany font
> "MS Shell Dlg" lub "MS Sans Serif", sam to możesz sprawdzić używając
> ResHackera czy innego edytora zasobów (w Win Vista i nowszych dla ułatwienia
> zacznij od przejrzenia plików *.mui).
Prawda

> Treść okienka "Getting started" jest wyświetlana z użyciem kontrolki MSHTML
> (ze wspomaganiem kolejnych wersji MSXML), podobnie jak kompozycja pulpitu.
Można to modyfikować, dlatego zobaczyć można coś innego.
> Chyba nie chcesz, żebym ponazywał wszystkie fonty na wszystkich obrazkach?
> Jeśli nie wiesz gdzie patrzeć – zwróć najpierw uwagę na duże litery JI (Jak
> Internet), popatrz też na małą literę j i cyfrę 1 (jeden) - jeżeli nie mają
> poziomych elementów, to na pewno nie jest Tahoma.
Możesz mieć rację, często nie z oczami, a z widocznością miałem problem. Nie
piszę o foncie lub czcionce - bo nie wiem jak jest poprawnie (w sensie DTP).
Przy okazji, możesz rozwinąć temat poziomych elementów? Chyba, że idzie o pion.

> Nie da rady. Niektóre okienka dialogowe są tak naćkane, że robią się
> nieczytelne już po wstawieniu tłumaczenia zamiast oryginalnego tekstu
> (sprawdź np. statystyki gry Freecell w WinXP PL), a po zmianie fontu
> nieczytelna byłaby zapewne większość okienek. Owszem, zaczynając od Win
> Vista większa część GUI wygląda na XML, ale np. comdlg32.dll.mui i
> commctl32.dll.mui nadal mają dialogi z fontem "MS Shell Dialog".

Zgadza się.