Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sat, 8 Dec 2012 00:16:19 +0100

Osoba podpisana jako artiun <artiun_at_spam.wp.pl> w artykule
<news:50b13079$0$1300$65785112_at_news.neostrada.pl> pisze:

> [...]
[...]
> mogą

> A niby dlaczego?

Dlatego, co napisałem na końcu. Wektor to jest wektor, niezależnie od tego,
czy jest stały, czy się zmienia.

> Łatwiej Ci wychodzi opisać krzywe (powiedzmy Bezier'a) ,
> miast prostych?

Tak twierdzi Microsoft. Przeczytaj uważnie to, co sam zalinkowałeś:
/----
However, vector fonts are generally drawn more slowly than raster or
TrueType and OpenType fonts.
\----
Vector - w ujęciu MS to obrysy z odcinków prostych.

> Jedziesz teraz po fizyce. I wygląda mi na Enstain'a.

O wektor'ach i ruch'u zmienny'm ucz'ą już w gimnazjum, drogi Łotson'ie.

> Co ma ruch do jak by
> nie patrzeć na stabilne fonty/czcionki?

Stabilne to są metalowe czcionki drukarskie, stabilnymi można też
nazwać fonty rastrowe zawierające gotowe obrazy znaków. Ładujesz plik do
pamięci, wybierasz żądane znaki i już.
Co jednak jest stabilnego w fontach wektorowych - generowanie linii
konturu dla każdego glifu? Przecież to nic innego jak zapis ruchu od
punktu do punktu według zadanego wzoru.

> Fajnie, że mnie wywaliłeś z KF'a :)

Szybko tam wrócisz, jak nie przestaniesz pisać na newsy po pijaku.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer_at_pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
                   *** MUSK TFUi WRUK ***