Re: Wklepywania znaków kodami na klawiaturze numerycznej

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sat, 8 Dec 2012 00:09:56 +0100

Osoba podpisana jako Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
w artykule <news:k964k5$2aa$1_at_news.icpnet.pl> pisze:

> Te bez zera pochodzÄ… ze strony kodowej 437, a z zerem z 1252.

Nie, numery pochodzą ze stron kodowych właściwych dla aktywnego układu
klawiatury. Zwróć uwagę, że znak é został poprawnie wyświetlony również
w wiadomości zakodowanej w iso-8859-2.

Zasada działania jest taka — przytrzymujemy lewy Alt, a potem:
— wpisujemy z klawiatury numerycznej kod znaku w kodowaniu dosowym (OEM);
— wpisujemy z klawiatury numerycznej 0 i kod znaku w kodowaniu windowsowym
(ANSI);
— wpisujemy z klawiatury numerycznej + i kod szesnastkowy z tablicy Unikodu.
Kodowanie dosowe i windowsowe (OEM i ANSI w nomenklaturze Microsoftu) jest
właściwe dla aktywnego układu klawiatury, czyli np. IBM852 i windows-1250
dla układu polskiego (wg nazewnictwa internetowego zarejestrowanego w IANA).

Dla powyżej przytoczonych przykładów pierwszy znak otrzymamy wpisując:
Alt 130 albo Alt 0233 albo Alt +E9
a drugi znak dla kombinacji:
             Alt 0150 albo Alt +2013

> Unicode
> wymaga zmiany w rejestrze

Możesz wyjaśnić, co masz na myśli?

> i wciskania plusa,

…i wpisywania kodów szesnastkowych.

> nie ma nic wspólnego z
> zerem.

Ma tyle, że zero też jest cyfrą.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer_at_pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)