Re: Kolejne absurdy W8

Autor: Tomek GÅ‚owacki <t_gl_at_nospam.o2.pl.cx>
Data: Sat, 24 Nov 2012 18:42:22 +0100

W dniu 2012-11-24 10:51, Radosław Sokół pisze:

> Poza tym AHCI jest standardem w ramach ACPI i w efekcie może
> być obsługiwane uniwersalnymi programami obsługi, co ułatwia
> przenoszenie systemu między różnymi platformami SATA AHCI.

Dokładnie, i to jedna z najważeniejszych, jeśli nie najważniejsza
zaleta. Windows 8 zaistalowany na dysku w trybie AHCI (zresztÄ… Windows 7
tak samo) jest w stanie podnieść się na KAŻDYM komputerze, pod
warunkiem, że jest odpalone AHCI w BIOSie. Jeszcze nie spotkałem się z
sytuacją, żeby nawet przy ekstremalnej zmianie architektury (przejście z
Core2Duo + chipset Intela + nVidia na AMD A8, zintegrowana grafika itp.
itd.) doszło do BSODa przy próbie bootowania takiego systemu.

w trybie Legacy nie ma na to szans.

--
Tomek GÅ‚owacki