Re: Kolejne absurdy W8

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Sat, 24 Nov 2012 18:40:55 +0100

U偶ytkownik "Marek" <precz_at_spamowi.com> napisa艂 w wiadomo艣ci

> A czy dysk g艂贸wny te偶 by艂 SATA?

Pierwsze, to PATA, wy艂膮czone AHCI, instalka, jadziem, posz艂o, gra.
Przeniesione sektor po sektorze na SATA, przel膮czy艂em na AHCI, jadziem,
posz艂o, gra.
Ostatnie - SATA, w艂膮czone AHCI,instalka, jadziem, posz艂o, gra.
Przerobi艂em wszystkie kombinacje, nie by艂o problem贸w z dost臋pem do dysku.

Wr贸c臋 do udawania - z tego, co wyczyta艂em o swojej p艂ycie, GA-P35-DS3
Gigabyte, ona zasadniczo jest SATA, a porty PATA (jeden jest) to ju偶 s膮
"udawane", konwersja, czy adapter, jako艣 tak. 呕e nie jest to naturalne PATA
(czyli przy dyskach PATA mam teraz udawanie, ze SATA kontroler, udaj膮cy
PATA, udaje przed systemem, 偶e jest SATA, poniewa偶 urz膮dzenie PATA nie
pojawia si臋 na li艣cie (jest pusta), a pojawia si臋 na li艣cie SATA, jako
nie-ten-tego, za szybko miga). Poza tym, jest to widziane jako pi膮te i
sz贸ste urz膮dzenie, a przez to starsze systemy i niekt贸re narz臋dzia, maj膮
wielki k艂opot, bo nie widza dysku. Nawet NT4, kt贸re po spatchowaniu (trudnym
i skomplikowanym) teoretycznie da艂o si臋 po艂o偶y膰, bo instalacja startowa艂a, w
momencie przej臋cia dyskw przez system, wywala艂o pi臋kne STOP 0x7B
Inaccessible boot device... Tak偶e wcze艣niejsze Ubuntu nawet p艂yty Live nie
chcia艂y odpala膰, bo stawa艂y albo na kernel panic i kupie cyferek, albo
p艂aka艂y, 偶e dysk jest be i dawa艂y tylko namiastk臋 namiastki konsoli... Nie
testowa艂em na dyskach SATA, czy wpi臋te w miejsce urz膮dze艅 1-4 nie zgubi膮 si臋
z systemem, zamierzam to zrobi膰.
W ka偶dym razie p艂yta dzia艂a dobrze, jak kasa b臋dzie, to pami臋ci i dysk贸w
dokupi臋.

--
Pod 偶adnym pozorem nie zezwalam na wysy艂anie mi jakichkolwiek reklam,
og艂osze艅, mailing贸w, itd., ani nawet zapyta艅 o mo偶liwo艣膰 ich wysy艂ki.