Re: Kolejne absurdy W8

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sun, 25 Nov 2012 00:22:25 +0100

Zadałem pytanie gdyż wydaje mi się - ale teraz 100% pewności nie mam -
że pod W7 w nieświadomości przełączyłem płytę na AHCI i mimo to system
ruszył tak jakby nic się nie stało. Tak jakby sterownik już tam
siedział. Mogło się na to złożyć kilka czynników. Być może na innym
dysku miałem AHCI włączone więc sterownik już miałem zainstalowany.
Teraz już nie odtworzę ciągu zdarzeń.

A co do Twojego konkretnego przypadku, to wydaje mi się, że scenariusz
był następujący. Włączenie AHCI skutkuje tylko gdy dysk potrafi to
obsłużyć a PATA nie potrafi. Jeśli włączyłeś to dla PATA, to nic się nie
zmieniło i dlatego system wstał. Potem podłączyłeś dysk SATA, system
wykrył AHCI, ale wciąż startował na PATA. Dałeś mu szansę na
zainstalowanie nowego urządzenia w tym momencie. Potem przełączenie
dysku startowego na SATA jechało już na tym sterowniku i dlatego nie
widziałeś problemu.