Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl>
Data: Sat, 24 Nov 2012 11:24:26 +0100

W dniu 14.11.2012 16:10, Latet pisze:
> Najwyraźniej moje potrzeby / oczekiwania są tak wygórowane, że wyprzedzają dzisiejsze systemu operacyjne o kilka epok ;)

SÄ… niestandardowe po prostu.

> Czy byloby tak trudno zrobić aby każde okienko, tak jak dziś posiada przyciski minimalizacji, maksymalizacji i zamknięcia - powinno być wyposażone w dodatkowe, wygodne przyciski do sterowania
> priorytetami.

Okienko nie ma priorytetu -- procesy majÄ… :)

I pewnie są narzędzia do tego jakieś niezależne. Nie spot-
kałem się, bo nie miałem nigdy takiej potrzeby.

> A jeszcze lepiej - po dwu-kliknięciu na ikonkę - program startowałby, ale jednocześnie gdzieś w rogu ekranu pojawiałby się mały monit z prośbą o wybór priorytetu dla właśnie odpalanego programu.
> Możnaby ten monit całkowicie zignorować, wtedy by on sobie ładnie zniknął po kilku sek., a program uruchomiłby się "zwyczajnie". Natomiast można by też w obszarze tegoż monitu kliknąć na ikonkę
> powiedzmy "błyskawicy" i wtedy otwierany program otrzymałby najwyższy priorytet, a wszystkie inne w tle "idle" - do czasu zakonczenia otwierania programu.

Problem w tym, że potrzebne jest to naprawdę *znikomej* gru-
pie użytkowników, a i Tobie byłoby potrzebne raz na tysiąc
uruchomień programów pewnie. Możesz sobie zatem odpowiedzieć
na pytanie dlaczego takiego czegoś nie ma i nie będzie :)

Poza tym czasem jeden uruchamiany program powoduje wywoła-
nie wielu plików .exe, części tymczasowo, a części trwale.
Chciałbyś mieć przy uruchamianiu jednego programiku pięć
kolejnych monitów zajmujących ekran?

Tym bardziej, że wystarczy nacisnąć Ctrl+Shift+Escape,
przejechać strzałkami na właściwy proces, nacisnąć klawisz
menu kontektowego i wybrać pozycję zmiany priorytetu. Jest
to parę operacji więcej oczywiście, ale raz na tysiąc uru-
chamianych procesów -- da się przeżyć.