Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 20:59:22 +0100

U偶ytkownik Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂:

> No i w艂a艣nie o to mi chodzi: jak kto艣 nie robi kopii zapaso-
> wych, to niech nie narzeka, 偶e traci dane z chmury, je偶eli
> ju偶 jej chce u偶ywa膰.

Ale to nie o to chodzi, ze stracil zdjecia. Bo to pikus, nawet jak
stracil serie katow z jakiejs sesji. Da sie zrobic ponownie. Chodzi o
to, ze stracil dostep do wszystkich uslug powiazanych ze swoim LiveID.

> Ale mnie nie chodzi o to, 偶e nie chc臋 p艂aci膰 za korzystanie
> z mobilnego dost臋pu do Internetu, tylko 偶e nie chc臋 go mie膰 :)

Mnie to jest oboj臋tne ;) (co chcesz, a czego nie) ;)

> Dlaczego? Bo nie jest mi potrzebny. Nie widz臋 powodu, by na
> 艣rodku miasta nagle co艣 sprawdza膰 w sieci, czyta膰 poczt臋 czy
> zamawia膰 w sklepie internetowym. A w domu i w pracy dost臋p
> mam praktycznie bez przerwy -- to mi wystarczy.

To juz kwestia potrzeb. Ja naeze nawet do tych co nie nosza aptopa na
spotkania z klientami. Bo to rozprasza. Wszystkich. Zamiast skupic sie
na meritum udzie grzebia itp. Tablica, flamaster i uchwycenie konkretu.

> Odwrotnie: jaki sens ma portal spo艂eczno艣ciowy, skoro wszyscy
> b臋d膮 wyst臋powa膰 pod pseudonimami, podawa膰 dane wzi臋te z su-
> fitu i og贸lnie robi膰 konspiracj臋?

Usenet, gdy zaczynal, tez byl pelny ksywek, i dalej jest. Taka
spolecznosc. Tacy ludzie. Nie musza by膰 JAnem Kowalskim, moga byc
MrMisio ;) Pierwszym nickiem z IRC-a. Bo misio byo zajete sto tysiecy
razy ;)

> Czyli kolejny pow贸d, by ich nie u偶ywa膰.

:D A dla mnie, by uzywac. Ale nie jako reguar social user :D

> Po osobach korzystaj膮cych z komputer贸w i z Internetu oraz
> podejmuj膮cych trud napisania czego艣 i opublikowania oczekuj臋
> jednak czego艣 wi臋cej, ni偶 od tej "艣redniej spo艂ecznej".

Ale... komputer jak i samochod obecnie to zaden luksus. KAzdy ma
komorke, dostep do netu, komputer bo... inni maj膮. Nie ma prawa jazdy na
komputer. W szkole nie ucza netykiety. JEst dzika dzungla, zwlaszcza, ze
wielu osmiela pseudo-anonimowosc w sieci.

> Uda艂o si臋 o ile pami臋tam obej艣膰 SecureBoot tak, 偶eby rozpoz-
> nawa艂 i Linuksa jako pe艂noprawny system operacyjny.

Ale niesmak pozosta艂 :)

> I dlatego trzeba u艣wiadamia膰 konsument贸w, 偶eby si臋 nie 艂apali
> na marki, loga i mod臋.

Ale po co? Niech sie lapi膮! Dzieki temu inni mog膮 zarobi膰, mimo, 偶e
sprzedaj膮 co艣, co mozna kupic inne i taniej.

> Wzgl臋dnie -- bo bezwzgl臋dna r贸偶nica maleje. Owszem, jest to
> 900-1200 g kontra 300-500 g, ale nawet to 1200 g jest 艂atwiej
> nosi膰, ni偶 notebooka 2.5-3.5 kg.

Notebooka to sie nie da nosic :) W moich kategoriach. ;) NAwet z 7"
tabletem mam problem niechcenia noszenia :D