Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 20:48:51 +0100

U偶ytkownik Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂:

> CPU chyba jednak trudno pomin膮膰, bo nie u偶ywaj膮c w og贸le te-
> lefonu (wygaszony ekran, wy艂膮czone WiFi) mo偶na wyd艂u偶y膰 ten
> czas do trzech dni maksymalnie, mo偶e czterech. Czyli CPU musi
> "zjada膰" od 30% do 40% energii gdzie艣.

Coraz wiecej apek w tle, aktualizacja w tle (wifi!) A Wifi mozna
wyaczyc, akt, wtedy moj tabet dziala duzej. Ae nie po to mi tabet, zeby
byc w standbaju ciage offine z wygaszonym ekranem :)

> To *jeszcze* jest wzgl臋dnie w porz膮dku, ale wci膮偶 nie wy-
> trzymuje to por贸wnania ze zwyk艂ym papierowym notatnikiem,
> kt贸ry wytrzyma i rok bez jakiejkolwiek obs艂ugi/艂adowania :)

No notatnik moze przetrwac nawet 100 lat bez ladowania ;)

Insza inszosc, ze np. kindle z epapierem trzyma i dziaa duzoduzej (niz
tablet) :)

> Czekam wci膮偶 na miniaturowe komputery przeno艣ne i tablety,
> kt贸re na jednokrotnym pe艂nym 艂adowaniu wytrzymywa艂yby
> co najmniej 3-4 dni cz臋stej pracy, niezbyt wymagaj膮cej
> obliczeniowo ale z wy艣wietlaniem obrazu i reagowaniem na
> dzia艂ania u偶ytkownika: zapisywanie notatek, obs艂uga ka-
> lendarza, przetwarzanie poczty.

Piesn przyszosci acz moze mozliwa. Obecnie trwa p臋d do
energooszczednosci bez rezygnowania (Zbyt duzo) z wydajnosci. Procesory
ARM pojawi膮 si臋 w serwerach. Procesory Intel Xeon serii E3/E5 sa duzo
bardziej wydajne a jednoczesnie pobieraja mniej pradu.

> Dok艂adnie. To dodatkowe 200-300 g co najmniej, na oko. Zre-
> szt膮, mimo 偶e m贸j telefon wytrzymuje typowo 3-4 dni bez 艂a-
> dowania, 艂adowark臋 do telefonu te偶 zawsze nosz臋 przy sobie
> (inna sprawa, 偶e kilka razy roz艂adowa艂 mi si臋 nagle na sku-
> tek zawieszenia si臋 oprogramowania -- wida膰 nikt nie pomy-
> 艣la艂 o watch-dogu).

Swoja droga dziwi mnie brak gniw sonecznych, ktore moglyby doladowywac
niskopradozerne telefony :)

> Komputer PC wcale nie jest taki uniwersalny.

W por贸wnaniu z PlayStation czy Smartfonem - jednak tak.

> Chodzi mi tu
> o form臋 i spos贸b u偶ytkowania. Masz 艣cis艂y podzia艂: maszyny
> stacjonarne oraz maszyny przeno艣ne. Tak zwane "desktop re-
> placement" po 17"-19" nie przyjmuj膮 si臋 wcale tak rewela-
> cyjnie, maj膮 swoj膮 nisz臋 i koniec mimo, 偶e powinny integro-
> wa膰 te dwie grupy. Tak samo "barebone", pasjonaci buduj膮
> na nich ma艂e komputerki rozrywkowe, ale nie zawojowa艂o to
> rynku.

Bo cena robi swoje :) Sam miabym male komputerki, gdyby nie wychodziy
znacznie dro偶ej.

> Ogranicze艅 i kategoryzacji szukaj w formie fizycznej,
> a nie w oprogramowaniu, kt贸re w PC mo偶na 艂atwi zmieni膰
> na uniwersalne albo na bardzo zamkni臋te i ograniczone,
> do woli.

No ale to otwartosc hardware sprawia, ze PC jest uniwersany.

> Ale po co j膮 odpina膰? Wa偶y niewiele.

W Surface tak :) W laptopie jak ten co dales inka - sporo.

> 8000 z艂 o ile pami臋tam. Ale to jest z i7 bodaj偶e.

Wypasiony tablet - 2000. Surface z normalnym Win bedzie 2-3 tys.

Robi roznice.

Tak jak AlienWare ;) Drogie, ale zajebiste. Niemniej jednak malo sie
tego sprzedaje.

> Trudno powiedzie膰. Sam chyba wiesz, jak wytrzyma艂e jest obec-
> nie szk艂o stosowane do pokrywania ekran贸w dotykowych. Musieli
> uwzgl臋dni膰 to, 偶e pokrywa b臋dzie si臋 rysowa艂a w torbie i 偶e
> b臋dzie nara偶ona na uderzenia i upadki przedmiot贸w.

Rysowanie to pikus. :) Choc mimo, ze jest niby jakies goria gass na moim
tablecie to udao mi sie juz zarysowac. Mimo traktowania urzadzenia jak
jajko...

Moze to od diamentowego py艂u ;) Tylko skad u mnie diamenty? Z Huty? ;)

> ...bo bym za ni膮 musia艂 zap艂aci膰 od razu na starcie?

PEwnie tak, ale zwykle wtedy placi sie mniej.

> A sk膮d to odwa偶ne za艂o偶enie, 偶e ka偶dy tyle b臋dzie pisa艂?

Zadne odwazne. Sa tacy co beda pisac, i tacy co nie. JEdni schowaja,
drudzy nie. KAZDY bedzie zas mial opcje schowac/wyjac. Boez dokupywanie
czegokolwiek.

> Dobry przyk艂ad, ale grupy dyskusyjne te偶 czasem przyjmuj膮
> tak膮 form臋. Sam m贸g艂by艣 na przyk艂ad swoje posty uwa偶niej
> korygowa膰 przed wys艂aniem, bo co艣 Ci nawalaj膮 litery f i l
> i nie stosujesz znak贸w diakrytycznych ;)

Czekam na kawiature od chinczyka, bo z USA nie przysylaja a w EU nie do
dostania... :/ A nie odesle lapka do serwisu na 2 tygodnie, zeby mi
klawiature wymienii...

> Do tego jeszcze daleka droga. Poza tym klawiatura jest jednak
> urz膮dzeniem wej艣ciowym gwarantuj膮cym wy艂膮czno艣膰, a spr贸buj co艣
> "podyktowa膰" komputerowi np. w ha艂a艣liwej sali.

oj tam, oj tam ;)

> Ale to nie jest i laptop i tablet! To jest po trochu jedno
> i drugie!

Moze wystarczajaco po trochu :)

> Czyli dalej za drogo. Za tablet jestem w stanie wy艂o偶y膰 do
> 1000 z艂, bo jest dla mnie u偶yteczny tak mniej wi臋cej 5x-6x
> mniej od porz膮dnego komputera przeno艣nego.

Coz, za nowinki i miniaturyzacje sie placi :)

Nikt nie zmusza do kupowania (nawet ja). JA kupiem bo chcialem sie
pobawic, zobaczyc czym ludzie sie tak podniecaja i ocenic uzytecznosc.
Traktuje to jak nauke, a za nauke sie placi. 1000 to nie jest duzo jak
na edukacje ;) Choc wielu pewnie przeiczyloby to na kartony fajek i
flaszki wodki.