Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 19:06:51 +0100

W dniu 13.11.2012 15:38, Mr Misio pisze:
> Ale to nie tylko CPU zre prad. w Smartwonach zre prad ekran, wifi itp. Duzy ekran - od razu wiecej zuzywa.

CPU chyba jednak trudno pominąć, bo nie używając w ogóle te-
lefonu (wygaszony ekran, wyłączone WiFi) można wydłużyć ten
czas do trzech dni maksymalnie, może czterech. Czyli CPU musi
"zjadać" od 30% do 40% energii gdzieś.

> Standardowy laptop dziala 2-4 godziny. JEdnak wiee osob zaplaci za chocby 8 godzin na tablecie. Nexus 7 wytrzymuje cay dzien uzytkowania na jednym adowaniu.

To *jeszcze* jest względnie w porządku, ale wciąż nie wy-
trzymuje to porównania ze zwykłym papierowym notatnikiem,
który wytrzyma i rok bez jakiejkolwiek obsługi/ładowania :)

Czekam wciąż na miniaturowe komputery przenośne i tablety,
które na jednokrotnym pełnym ładowaniu wytrzymywałyby
co najmniej 3-4 dni częstej pracy, niezbyt wymagającej
obliczeniowo ale z wyświetlaniem obrazu i reagowaniem na
działania użytkownika: zapisywanie notatek, obsługa ka-
lendarza, przetwarzanie poczty.

> No i wage robi jednak zasiacz, ktory sie nosi ze soba na wypadek jakby bateria zdecha w poowie pracy :)

Dokładnie. To dodatkowe 200-300 g co najmniej, na oko. Zre-
sztą, mimo że mój telefon wytrzymuje typowo 3-4 dni bez ła-
dowania, ładowarkę do telefonu też zawsze noszę przy sobie
(inna sprawa, że kilka razy rozładował mi się nagle na sku-
tek zawieszenia się oprogramowania -- widać nikt nie pomy-
ślał o watch-dogu).

> No to komputer PC powinien dawno juz zdechnac ;)

Komputer PC wcale nie jest taki uniwersalny. Chodzi mi tu
o formę i sposób użytkowania. Masz ścisły podział: maszyny
stacjonarne oraz maszyny przenośne. Tak zwane "desktop re-
placement" po 17"-19" nie przyjmujÄ… siÄ™ wcale tak rewela-
cyjnie, mają swoją niszę i koniec mimo, że powinny integro-
wać te dwie grupy. Tak samo "barebone", pasjonaci budują
na nich małe komputerki rozrywkowe, ale nie zawojowało to
rynku.

Ograniczeń i kategoryzacji szukaj w formie fizycznej,
a nie w oprogramowaniu, które w PC można łatwi zmienić
na uniwersalne albo na bardzo zamknięte i ograniczone,
do woli.

> Ae sam pisaes, ze mocy jest nadmiar. Wiec jak bedzie slabszy to mu nie zaszkodzi to jakos bardzo. Bedzie sabszy ale bardziej mobiny...

Od czego? Od innych tabletów, które są lepsze i lepiej
oprogramowane? :)

> - nie mozna odpiac kawiatury. JAk ide na prezentacje slajdow, jest mi ona niepotrzebna :) Potrzebna tyko gdy mam wiecej pisac

Ale po co ją odpinać? Waży niewiele.

> - cena - dwustronny wyswietacz bedzie drogi

8000 zł o ile pamiętam. Ale to jest z i7 bodajże.

> - latwo zniszczyc niechroniony wyswietacz :) W Surace kawiaturka robi za osonke jednak...

Trudno powiedzieć. Sam chyba wiesz, jak wytrzymałe jest obec-
nie szkło stosowane do pokrywania ekranów dotykowych. Musieli
uwzględnić to, że pokrywa będzie się rysowała w torbie i że
będzie narażona na uderzenia i upadki przedmiotów.

> Ae gdybys mia od razu kawiaturke to bys nie mia teraz problemu :)

...bo bym za nią musiał zapłacić od razu na starcie?

> Nikt nie bedzie chowa do szafy kawiaturki, skoro bedzie pisal 10 dugich maii dziennie.

A skąd to odważne założenie, że każdy tyle będzie pisał?

> twitter

Dobry przykład, ale grupy dyskusyjne też czasem przyjmują
taką formę. Sam mógłbyś na przykład swoje posty uważniej
korygować przed wysłaniem, bo coś Ci nawalają litery f i l
i nie stosujesz znaków diakrytycznych ;)

> Abo bedziemy uzywac innego urzadzenia wejsciowego - Android 4.x juz sobie cakiem dobrze radzi przy wprowadzaniu trekstu pisanego za pomoca gosu. Polska jezyk trudna jezyk, ae czesciej sie nie myi niz
> myli :)

Do tego jeszcze daleka droga. Poza tym klawiatura jest jednak
urządzeniem wejściowym gwarantującym wyłączność, a spróbuj coś
"podyktować" komputerowi np. w hałaśliwej sali.

> Dramatyzujesz. Ogolny anafabetyzm spoeczenstwa to nie wina technoogii tyko hehehe reformy edukacji.

Nie zgadzam się absolutnie. Wina leży i tu, i tu, i jeszcze
gdzie indziej, w ogólnym nastawieniu do nauki, fachowości,
dokładności i opłacalności pracy. Technika tylko sprzyja
bylejakości bo przyzwyczaja do tego, że wszystko powinno
być zrobione natychmiast jak najmniejszym nakładem pracy,
i pozwala zobaczyć, że jest dużo innych takich, którym jest
wszystko jedno, jak wyglÄ…da ich tekst pisany.

> Albo ze to dokadnie to co chciei bo to i laptop i tablet :)

Ale to nie jest i laptop i tablet! To jest po trochu jedno
i drugie!

> MArketing robia swietny, wzbudxzaja pozadanie kientow. Sprzeda sie duzo. W koncu to nawet nie takie drogie. ok 399 USD za wersje wypasionÄ… RT jesi dobrze pamietam. Normana ma byc 100 USD drozsza.
> Segment wiec do 2tys.

Czyli dalej za drogo. Za tablet jestem w stanie wyłożyć do
1000 zł, bo jest dla mnie użyteczny tak mniej więcej 5x-6x
mniej od porządnego komputera przenośnego.