Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 15:38:18 +0100

U偶ytkownik Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂:
]
> 1) Z moc膮 obliczeniow膮 producenci b臋d膮 musieli przyhamowa膰,
> bo zaczynaj膮 si臋 problemy z bateriami.

Zaczynaja sie problemy inne - uzytkownikom nie jest potrzebne tyle mocy
:) Wiec koejne szybsze procesory nic nie wnosza w biznes (w sprzedaz
rozwiazan).

> Wida膰 to po tak
> zwanych "smartfonach" ju偶, kt贸rych akumulator trzeba 艂a-
> dowa膰 w zasadzie raz dziennie, co jest absurdem jak na
> wysoce mobilny telefon (i wielkim krokiem wstecz w sto-
> sunku do normalnych telefon贸w kom贸rkowych).

Ale to nie tylko CPU zre prad. w Smartwonach zre prad ekran, wifi itp.
Duzy ekran - od razu wiecej zuzywa.

> Ma艂o kto b臋dzie chcia艂 kupi膰 tablet, kt贸ry na zasilaniu
> bateryjnym dzia艂a tylko 50%-100% d艂u偶ej ni偶 normalny kom-
> puter przeno艣ny,

Standardowy laptop dziala 2-4 godziny. JEdnak wiee osob zaplaci za
chocby 8 godzin na tablecie. Nexus 7 wytrzymuje cay dzien uzytkowania na
jednym adowaniu.

> 2) Komputery przeno艣ne s膮 "za mocne" bo komputery *generalnie*
> s膮 "za mocne". Wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w nie potrzebuje takiej
> mocy obliczeniowej. Z kolei coraz bardziej rozdmuchane opro-
> gramowanie cz臋sto marnuje t臋 moc obliczeniow膮 na r贸偶nego
> rodzaju animacje, zb臋dne elementy wizualne i tak dalej.

No tak, pisaem o tym na gorze :)

> Ju偶 si臋 m贸wi o pewnej kompromitacji idei "ultrabook", bar-
> dzo mocnego komputera przeno艣nego w ma艂ej obudowie. Takie
> komputery wcale nie s膮 lekkie (a to wed艂ug mnie jest *naj-
> wa偶niejszy* wyznacznik komputera przeno艣nego) i s膮 niepot-
> rzebnie "mocne". Za to ich cena - cho膰 w sumie sensowna -
> znacz膮co odbiega od niskiego poziomu, do kt贸rego ju偶 zd膮-
> 偶yli si臋 przyzwyczai膰 konsumenci.

No i wage robi jednak zasiacz, ktory sie nosi ze soba na wypadek jakby
bateria zdecha w poowie pracy :)

> 3) Taka powszechna "prawda 偶yciowa" m贸wi, 偶e "jak co艣 jest
> do wszystkiego, to jest do niczego".

No to komputer PC powinien dawno juz zdechnac ;)

> I uwa偶am, 偶e tutaj
> co艣 w tym jest. Surface jako tablet jest zbyt ma艂o tab-
> letowaty i ma zbyt siln膮 konkurencj臋, za艣 jako komputer
> przeno艣ny typu "notebook" jest zbyt s艂aby, zbyt ma艂o
> uniwersalny i ma jeszcze silniejsz膮 konkurencj臋.

Ae sam pisaes, ze mocy jest nadmiar. Wiec jak bedzie slabszy to mu nie
zaszkodzi to jakos bardzo. Bedzie sabszy ale bardziej mobiny...

> Tym, czym chce by膰 Surface jest w zasadzie *sensowniej*
> ten ASUS:
> https://www.youtube.com/watch?v=puKakqORVgU

Wady:
- nie mozna odpiac kawiatury. JAk ide na prezentacje slajdow, jest mi
ona niepotrzebna :) Potrzebna tyko gdy mam wiecej pisac
- cena - dwustronny wyswietacz bedzie drogi
- latwo zniszczyc niechroniony wyswietacz :) W Surace kawiaturka robi za
osonke jednak...

> Co osoby, kt贸rym jest to potrzebne na pewno zrobi膮 (sam nad
> tym rozwi膮zaniem my艣la艂em przez chwil臋 w przypadku do艣膰 ju偶
> starego PocketPC z Windows Mobile, ale ceny klawiatur Blue-
> tooth mnie troch臋 przerazi艂y -- wol臋 ju偶 m臋czy膰 si臋 z nosze-
> niem 2 kg mojego notebooka, ni偶 dop艂aca膰 kilkaset z艂otych
> do starocia).

Ae gdybys mia od razu kawiaturke to bys nie mia teraz problemu :)

> Ale raczej w艂a艣nie b臋dzie schowane w szafie, bo nikt nie
> b臋dzie wyci膮ga艂 klawiaturki 偶eby napisa膰 jedn膮 wiadomo艣膰
> pocztow膮.

Nikt nie bedzie chowa do szafy kawiaturki, skoro bedzie pisal 10 dugich
maii dziennie.

> Raczej grozi nam zalew wiadomo艣ci pisanych szybko, byle jak,

twitter

> byle jak najszybciej sko艅czy膰 u偶ywanie klawiatury ekranowej.

Abo bedziemy uzywac innego urzadzenia wejsciowego - Android 4.x juz
sobie cakiem dobrze radzi przy wprowadzaniu trekstu pisanego za pomoca
gosu. Polska jezyk trudna jezyk, ae czesciej sie nie myi niz myli :)

> Bez porz膮dnego sformatowania wiadomo艣ci, bez poprawek, bez
> wielkich liter i znak贸w przestankowych.

Dramatyzujesz. Ogolny anafabetyzm spoeczenstwa to nie wina technoogii
tyko hehehe reformy edukacji.

> I ta grupa docelowa przekona si臋 w pewnym momencie, 偶e to
> jednak nie jest to urz膮dzenie, kt贸rego chcieli, bo ani to
> tablet, ani laptop :)

Albo ze to dokadnie to co chciei bo to i laptop i tablet :)

Czas pokaze, niech wejdzie Surface na rynek i sie okaze.

MArketing robia swietny, wzbudxzaja pozadanie kientow. Sprzeda sie duzo.
W koncu to nawet nie takie drogie. ok 399 USD za wersje wypasion膮 RT
jesi dobrze pamietam. Normana ma byc 100 USD drozsza. Segment wiec do 2tys.