Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 14:43:03 +0100

Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup

>1) Menu Start zmieniło się, ale nie diametralnie. Na pewno
> zmiany 2000->XP i XP->Vista (a może nawet od razu z 2000
> do Win7) były mniejsze, niż Win7->Win8.

Co prawda to anecdotal data ale znam użytkownika korzystającego pod XP z
klasycznego menu start, który właśnie przez jego brak zrezygnował na razie z
W7 na nowym laptopie.

>2) Panel Sterowania długo miał dwa widoki i ja na przykład
> zawsze włączałem sobie ten klasyczny bo od razu wiedzia-
> łem, gdzie w nim szukać jakich opcji. Ten nowy podział
> na kategorie trudno niestety nazwać logicznym.

Ja od czasu Visty domyślnie mam włączony nowy widok. Tylko czasami
przełączam na klasyczny. Najczęściej po prostu na Ekranie Startowym wpisuję
np. tapeta i z wyników wyszukiwania wybieram „zmień tło pulpitu” zupełnie
bez użycia myszy. Chyba Linuksy przyzwyczaiły mnie do klawiatury. :-)

>Thunderbird nie ma kalendarza. A kontakty -- no cóż, przebo-
>leję jakoś osobną bazę kontaktów na każdym komputerze. Poza
>tym -- ten jeden plik można sobie skopiować ręcznie w razie
>czego lub synchronizować dowolnymi innymi narzędziami.

Ja używam na Linuksie Evolution i właśnie brak ActiveSync bardzo
przeszkadza.

>No to w takim razie czemu miesza się te dwa światy?

Sprawdź sobie trendy jakim urządzeniom sprzedaż rośnie a jakim stoi w
miejscu. Z gettem użytkowników, nazwijmy ich, konserwatywnych Microsoft
będzie tylko tracił na znaczeniu. Bez takich zmian przegra tablety,
smartfony z iOS i Androidem, a o malęjący rynek PC w rozumieniu teorii o
PostPC, będzie walczył z darmowym Linuksem.

>Ale nie zawsze jest miejsce i możliwość ich użycia. Czy "w
>trasie" mam rezygnować z zarządzania plikami?

Bo? Tylko na stojąco nie możesz ich użyć. W tym czasie możesz użyć
interfejsu dotykowego.

>Ale *po co*? Po co na tablecie pełnoprawny Windows? Poza
>tym to nie jest pełnoprawny Windows, jeżeli nie jestem w
>stanie skompilować własnej aplikacji .exe pod ARMa i uru-
>chomić na tym pulpicie!

Ale pamiętasz że to dopiero pierwsze wydanie, które mus mieć pewne
ograniczenia aby system chodził w miarę szybko i nie był za bardzo
prądożerny.

>Istnienie sklepu zachęca do tego, by coś, co normalnie by
>się wrzuciło na swoje WWW za darmo, udostępnić za symbolicz-
>nego dolara.

A to jest złe bo?

> Poza tym o ile mi wiadomo, by cokolwiek - pewnie
>w tym aplikacje darmowe - udostępniać w sklepie, trzeba naj-
>pierw zapłacić za konto deweloperskie?

Osoba indywidualna płaci jednorazowo $49 USD. Imho to mniej niż opłata za
hosting tej swojej strony WWW.

--
Piotr Borkowski