Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 15:51:16 +0100

U偶ytkownik Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂:

> Duplikaty na dysku pewnie mo偶na skasowa膰 wzgl臋dnie 艂atwo.

Ale trudniej z czyjegos backupu ;)

> Dlatego w艂a艣nie napisa艂em ju偶, 偶e przed kupnem tabletu musz臋
> dok艂adnie przetestowa膰, na ile jest u偶yteczny bez jakiejkol-
> wiek integracji z Internetem. Tym bardziej, 偶e nie mam zamia-
> ru kupowa膰 mobilnego dost臋pu do Internetu i 艂膮czno艣膰 mia艂bym
> w zasadzie tylko w domu przez WiFi.

Aero2 mozna kupic za darmo ;) NA dwa lata czy ile tam im jeszcze nakazali :)

> Mimo wszystko jest to, delikatnie m贸wi膮c, chamstwo, je偶eli

chamstwo bo chamstwo, ale od tego sie nie umiera :)

> Tylko jaki ma to sens?

Bezpieczenstwo. Nie podawanie prawdziwych danych tam, gdzie to nie jest
potrzebne.

> I po drugie: jakie masz *zastosowania* portali spo艂eczno艣-
> ciowych?

Oczywiscie :) JEst tam masa jeleni, ktorych mozna kosic :) Konsumeci tam
bywaja, wiec osoby takie jak np. ja, potrafiace przekierowac konsumentow
do np. sklepu i przekonwertowac to w zysk - to jest bardzo dobre
zastosowanie :D

> Bo ja mia艂em na pocz膮tku nadziej臋, 偶e ludzie b臋d膮
> pisali ciekawe rzeczy, publikowali odno艣niki i opinie, gene-
> ralnie co艣 ciekawego i odkrywczego tworzyli. Ale najwyra藕niej
> ludzie nie maj膮 nic ciekawego i odkrywczego do powiedzenia czy
> napisania, bo przez chwil臋 u偶ywania serwis贸w spo艂eczno艣ciowych
> wi臋kszo艣膰 tre艣ci po prostu zaznacza艂em do ignorowania, bo by艂y
> to tylko jakie艣 durne gierki albo quizy. Z w艂asnych tre艣ci co
> najwy偶ej pojawia艂y si臋 zdj臋cia, kt贸re mnie 艣rednio obchodzi艂y.

Normalka. Wyobraz sobie, ze w poszukiwaniu geniusza wechodzisz na sae
gimnastyczna wypeniona srednia spoleczna :) SA dresy, bacharki, ziomy,
robotnicy, kucharki, jest jeden profesor, zolnierz, kominiarz itp :)

> Nie. *Zablokowa艂*.
>
> http://www.howtogeek.com/116637/htg-explains-what-is-windows-rt-what-does-it-mean-to-me/
>

> "However, you can鈥檛 run non-Microsoft applications on a Win-
> dows RT desktop.

Az do czasu az sie nie zrootuje RT? :)

> "Unlike other Windows operating systems, it will only be able
> to run software that has been certified by Microsoft and placed
> in the Windows Store."
>
> A do Windows Store b臋d膮 wpuszczane tylko aplikacje Modern UI.

No co偶 :) w RT nie ceuje, wiec mi to banga. Jak to bedzie ze rozwiazanie
to nie bedzie juz Windows 9 RT :)

> Generalnie: Visual Studio potrafi kompilowa膰 kod pod ARM, ale
> 偶aden plik .exe nie podpisany cyfrowo przez Microsoft nie uru-
> chomi si臋 na pulpicie Windows RT. *Mo偶e* kto艣 opracuje jak膮艣
> 艂at臋 usuwaj膮c膮 to ograniczenie (jak w przypadku konsol i tele-
> fon贸w), ale ograniczenie jest paskudne.

No ae to zakusy MS nad panowanie nad swiatem i koszeniem kasy za
licencje. Tez jest przeciez jakies hao z biosami pyt gownych, co to maja
obsugiwac Windows, ae nie pozwoa zainstaowac Linuxa...

> Ale to b臋dzie normalny tablet PC wtedy, a nie Surface.

Surface to tyko nazwa handlowa :)
JAkby to nazwai Tabet PC to ... nikt by na to nie spojrzal. A tak to
jest Surasce, tak jak iPAd to iPad. A tablet to samsung, asus, sony...

> Mog臋 ju偶 dzisiaj na notebooku. S膮 nawet takie kt贸re mo偶na
> zamieni膰 w tablet okr臋caj膮c ekran. S膮 nawet takie, co maj膮
> drugi ekran w pokrywie i dzia艂aj膮 po zamkni臋ciu jak tablet.

Ale sa duzo ci臋偶sze :)

> Wi臋c nie musz臋 czeka膰 na jak膮艣 dziwn膮 wersj臋 Surface, tylko
> mog臋 to kupi膰 ju偶 teraz. Ale do tego nie potrzebuj臋 te偶 w
> og贸le Windows 8, to samo zrobi臋 wygodniej na notebooku z
> Vist膮.

Ale... Jakby艣 zmieni艂 zdanie - kupic Surface. Wiec masz wyb贸r. I to jest
pi臋kne, nie A to B, nie B to C.