Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 23:59:40 +0100

W dniu 12.11.2012 23:15, Mr Misio pisze:
> Oj tam, zaraz pracowały ;) Nie zebym sie czepial, bo nie. Tylko wylapuje, ze patrzymy na to samo z roznych punktow widzenia. Ty rozpatrujesz pod katem przydatnosci do pracy. JA glownie ze wzgledu na
> rozrywkowe zastosowania :)

Źle się wyraziłem: "pracowały" rozum jako "używały". I dla-
tego właśnie odrębne profile są potrzebne, bo jeżeli np. oj-
ciec używa tabletu do służbowej poczty, to żona i dzieci nie
powinny mieć do tej poczty dostępu właśnie dlatego, że pod-
czas obsługi własnej korespondencji mogą przypadkiem coś
źle powysyłać (i albo pospamować współpracowników, albo spo-
wodować wyciek informacji), albo podczas zabawy w dowolnych
aplikacjach (gra, notatnik, przeglÄ…darka WWW) mogÄ… przypadkowo
skasować coś ważnego lub choćby oznaczyć jako przeczytaną
wiadomość, która jest nowa i ważna.

Swoją drogą wiele profili użytkowników rodzi nowe problemy:
czy aplikacje zainstalowane na jednym profilu mają być do-
stępne dla innych użytkowników tego samego tabletu, czy też
każdy użytkownik z oddzielnym profilem ma kupować osobną
licencję? Jestem w stanie przewidzieć, że wiele firm będzie
bardziej za tÄ… drugÄ… opcjÄ….

> Oj tyam, TV nie gladasz, jak to kochanka szefa FBI miala wglad w jego poczte? :)

TV *nie* oglÄ…dam faktycznie bo nie mam telewizora :) ale czy-
tałem o tej sprawie dość dużo, bo jest to teraz gorący temat.
Choć o ile pamiętam wyglądało to troszkę inaczej, tzn. FBI
chyba podsłuchiwało szefa CIA i jego kochankę?

http://arstechnica.com/tech-policy/2012/11/cia-directors-affair-caught-by-fbi-email-monitoring/

> Takie rzeczy sie wynosi z domu. Kiedys list jak przyszedl do wspolmalzonka, to drugi nie smial naderwac koperty. Czasy sie zmieniaja, i czasem ktos komus pozwoli otwierac poczte. A czasem kto komus
> otwiera bez pozwolenia. Potem jest w domu awantura, bo jedna osoba byla wychopwana, ze takie naruszenie poufnosci, nawet jak to rachunek z gazowni, to grzech. A inna uwaza, ze przeciez nawet list od
> ciotki adresowany nie do niej mozna smialo otworzyc.

Dokładnie.

> W zasadzie tak, w szczegolach roznie to bedzie ;) Pytanie o naklad pracy i koszty takiej integracji. Taki Surface ze zwyklym Win 8 nie bedzie sie roznil od laptopa, peceta czy workstacji. Byc moze RT
> po jakims czasie tez nie nie bedzie problematyczny i wszystko wlacznie z AD bedzie dzialac "od kopa".

Właśnie obsługi AD się nie spodziewam, skoro Windows Home
jej nie ma, a Surface jest wciąż skierowany do użytkowników
domowych (i nawet ma licencjÄ™ na Office ograniczonÄ… do za-
stosowań niekomercyjnych, co będzie pewnie nagminnie łamane).

Poza tym na Surface trzeba i tak robić nowe aplikacje Modern
UI, więc nakład pracy na przeniesienie aplikacji z Windows
stacjonarnego będzie podobny, jak w przypadku Androida czy
iOS.

Chyba, że faktycznie powstanie wersja korporacyjna Surface.

> Duzi tak :) Mali maja trudniej.

Mali chyba raczej zainwestują w tanich programistów własnych
systemów, niż całą drogą infrastrukturę Microsoftu od Windows
Server przez SQL Server aż po Visual Studio Team ;)