Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 23:15:02 +0100

Użytkownik Radosław Sokół napisał:

> Android 4.2 już za chwilę będzie miał wiele profili użytkow-
> nika; sam zresztÄ… o tym piszesz.

JAk bedzie to bedzie, poki co nie ma :) Wole sie odnosic do tego co
jest, niz do tego co bedzie. Bo jeszcze nei wiadomo na ile i jak bedzie
z ta wielouzytkownikowoscia :)

> Nie. Android dostosowuje się do potrzeb. Telefon można jesz-
> cze uznać za urządzenie osobiste, którego się nie pożycza i
> nie zostawia luzem wszędzie, ale tablet to już coś, na czym
> będą pracowały całe rodziny czy grupy ludzi.

Oj tam, zaraz pracowały ;) Nie zebym sie czepial, bo nie. Tylko
wylapuje, ze patrzymy na to samo z roznych punktow widzenia. Ty
rozpatrujesz pod katem przydatnosci do pracy. JA glownie ze wzgledu na
rozrywkowe zastosowania :)

> I nawet w naj-
> bardziej zaufanym środowisku jedna osoba nie ma prawa mieć
> dostępu np. do służbowych danych i poczty drugiej, bo może

Oj tyam, TV nie gladasz, jak to kochanka szefa FBI miala wglad w jego
poczte? :)

NA czynnik ludzki nic nie poradzisz.

> po prostu *przypadkowo* nawet je uszkodzić czy usunąć (po-
> mijam kwestię polityki poufności).

Takie rzeczy sie wynosi z domu. Kiedys list jak przyszedl do
wspolmalzonka, to drugi nie smial naderwac koperty. Czasy sie zmieniaja,
i czasem ktos komus pozwoli otwierac poczte. A czasem kto komus otwiera
bez pozwolenia. Potem jest w domu awantura, bo jedna osoba byla
wychopwana, ze takie naruszenie poufnosci, nawet jak to rachunek z
gazowni, to grzech. A inna uwaza, ze przeciez nawet list od ciotki
adresowany nie do niej mozna smialo otworzyc.

Poczta elektroniczna to dokladnie to samo. Albo ktos jest wychowany,
albo nie. Aspekty techniczne czasem sa przeszkoda, czasem nie (password:
kotek)

;)

> Chciałbym zauważyć, że akurat Android wykorzystuję w pew-
> nym sensie Javę, która jest jakby nie było (choć tego nie
> pochwalam do końca) niepisanym standardem w systemach biz-
> nesowych.
>
> O ile więc Microsoft jest w stanie bardzo dobrze zintegrować
> Windows 8 i RT ze *swoimi* systemami (ale nie robi tego zaw-
> sze dobrze -- patrz choćby ActiveSync), to Android może być
> zintegrowany ze wszystkim w zasadzie.

W zasadzie tak, w szczegolach roznie to bedzie ;) Pytanie o naklad pracy
i koszty takiej integracji. Taki Surface ze zwyklym Win 8 nie bedzie sie
roznil od laptopa, peceta czy workstacji. Byc moze RT po jakims czasie
tez nie nie bedzie problematyczny i wszystko wlacznie z AD bedzie
dzialac "od kopa".

> Poza tym firmom takim jak np. Amazon czy Allegro nie zależy
> na integracji z systemami Microsoftu, tylko z własnym mode-
> lem biznesowym. ZrobiÄ… aplikacjÄ™ i pod Windows RT, i pod
> Androida, bo na obydwu zarobiÄ…...

Duzi tak :) Mali maja trudniej.