Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 22:17:01 +0100

W dniu 12.11.2012 11:34, Mr Misio pisze:
> No i wlasnie to, plus jednouzytkownikowosc Androida to z mojego punktu widzenia wady.

Android 4.2 już za chwilę będzie miał wiele profili użytkow-
nika; sam zresztÄ… o tym piszesz.

> Owszem, rozumiem, to co pisali tworcy, ze android na teleony bla bla nie ma potrzeby wielu userow bla bla i wtem... zapowiedziano, ze niebawem bedzie wielouserowosc w androidzie. Czyli jednak stare
> powraca. Android zmierza w kierunku zwyklego OS.

Nie. Android dostosowuje się do potrzeb. Telefon można jesz-
cze uznać za urządzenie osobiste, którego się nie pożycza i
nie zostawia luzem wszędzie, ale tablet to już coś, na czym
będą pracowały całe rodziny czy grupy ludzi. I nawet w naj-
bardziej zaufanym środowisku jedna osoba nie ma prawa mieć
dostępu np. do służbowych danych i poczty drugiej, bo może
po prostu *przypadkowo* nawet je uszkodzić czy usunąć (po-
mijam kwestię polityki poufności).

> A Android? Jak zintegrowac z aplikacjami biznesowymi? Multiplatformowosc jest drozsza i trudniej zarzadzac tym, pomijajac, ze android nie ma wielu rzeczy co Windows ma.

Chciałbym zauważyć, że akurat Android wykorzystuję w pew-
nym sensie Javę, która jest jakby nie było (choć tego nie
pochwalam do końca) niepisanym standardem w systemach biz-
nesowych.

O ile więc Microsoft jest w stanie bardzo dobrze zintegrować
Windows 8 i RT ze *swoimi* systemami (ale nie robi tego zaw-
sze dobrze -- patrz choćby ActiveSync), to Android może być
zintegrowany ze wszystkim w zasadzie.

Poza tym firmom takim jak np. Amazon czy Allegro nie zależy
na integracji z systemami Microsoftu, tylko z własnym mode-
lem biznesowym. ZrobiÄ… aplikacjÄ™ i pod Windows RT, i pod
Androida, bo na obydwu zarobiÄ…...