Re: Czyszczenie ram

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 23:14:41 +0100

U偶ytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl> napisa艂 w
wiadomo艣ci news:k7rqv1$o5j$1_at_news.icpnet.pl...
> Ale one s膮 minimalistyczne pod k膮tem rozmiaru pliku wykonywalnego a nie
> zajmowanej pami臋ci. Muza i grafa jest generowana algorytmicznie, nie ma
> jej w tym pliku. Dlatego mo偶e on tak ma艂o zajmowa膰. Z drugiej strony
> powoduje to, 偶e demo d艂ugo si臋 艂aduje, bo musi sobie te tekstury
> wygenerowa膰.

Czasem si臋 zastanawiam, co to za algorytmy stosuj膮 - kiedy艣 odpali艂em jakie艣
demko 64 kB, od razu powiem, odpala艂o si臋 do艣膰 d艂ugo, mimo maszyny 2x3GHz.
Ale jak ju偶 ruszy艂o, to liczy艂em, jak oni te wszystkie obiekty tam
pomie艣cili - szczeg贸艂贸w by艂o tyle, 偶e normalnie w 64kB nie wesz艂y by.

> Co innego dema na C64, tam to pami臋膰 by艂a ograniczona.

No - i to rzeczywi艣cie wymaga艂o prawdziwej optymalizacji kodu - niekiedy na
granicy wydajno艣ci procka, kt贸ry wydajno艣ciowo by艂 ok. 3-3.5 raza lepszy ni偶
Z80, praszczur obecnych prock贸w w pecetach. Efekty zadziwia艂y nawet tw贸rc贸w
tego komputerka.

--
Pod 偶adnym pozorem nie zezwalam na wysy艂anie mi jakichkolwiek reklam,
og艂osze艅, mailing贸w, itd., ani nawet zapyta艅 o mo偶liwo艣膰 ich wysy艂ki.