Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 23:07:23 +0100

U偶ytkownik Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂:

> Je偶eli kto艣 trzyma dane tylko i wy艂膮cznie w chmurze, to jest

Zakladam, ze bylo normalnie, SkyDrive ma duplikaty na dysku :) Tak jak
Dropbox czy inne tego typu sprawy.

> sprawa g艂upoty danej osoby tylko i wy艂膮cznie. Dane s膮 bez-
> pieczne tylko wtedy, gdy s膮 w kilku miejscach, nad kt贸rymi
> ma si臋 pe艂n膮 kontrol臋.

Ale utrata konta to nie tylko utrata kopii plikow w chmurze. JEst
bardziej bolesne. Zobacz z iloma uslugami polaczone jest LiveID. Chmura,
poczta, zakupy, w tym kupiony soft, dostep do niemal wszystkiego
wlacznie z blogami MS (licve costam). Utrata dostepu do wszystkiego
przez to, ze w chmure powerdowaly akty? Niezafajnie.

Android ma ten sam szpiegowski model. Wlasciwie bez konta Google nie ma
sensu go uzywac. Zakladam, ze 99% "艂osi" poda po prostu swoje konto i...
kiedys moze byc problem. Ja na Andku zalozylem brand new konto.
Sunchronizacja plikow, zeby nie mailowac sobie - przez Dropboxa
wspartego aplikacja Andka, bo sama aplikacja DB jest kijowa - nie
pobiera plikow inaczej jak on demand i nie trzyma ich lokalnie (w trosce
oczywiscie o zajetosc pamieci flash usera, tylko nie da sie tego
przelaczyc).

> Gorzej, 偶e to samo dzieje si臋 z us艂ugami, kt贸rych nie da si臋
> przenie艣膰 na prywatne no艣niki danych. Czyta艂em ju偶 o paru
> przypadkach kasowania kont w sieciach gier on-line, wraz
> ze wszystkimi zapisanymi stanami gier, rozbudowanymi posta-
> ciami, kupionymi za realn膮 got贸wk臋 dodatkami.

Oj tam, ch... z grami. Mozna na nie wydac nawet pare kafli, ale da sie
zyc bez tego. (no nastolatkowie pewnie mysla inaczej).

Gorzej stracic licencje na rozne sotfwary, albo jeszcze gorzej - stracic
dostep do skrzynki email - i to nie dotyczy tylko braku dostepu do maili
ale moze dotyczyc problemow s kontami w roznych uslugach.

> I zn贸w wracamy do punktu wyj艣cia: je偶eli kupno licencji nie
> daje u偶ytkownikowi nieodbieralnego prawa do korzystania z
> tej licencji, w szerokich ramach zagwarantowanych prawem
> obowi膮zuj膮cym wszystkich producent贸w, to u偶ytkownicy b臋d膮
> "szanta偶owani" ograniczaniem praw.

Ju偶 s膮. Steam zmienil licencje z kupnma na wypozyczenie. Uslugi typu
OnLive maja byc abonamentowe. Gdy MS przeniesie Ofice w chmure co stoi
na przeszkodzie ustalenia abonamentu zamiast jednorazowej oplaty za
kupno? A gdy nie bedzie innej opcji?

> Brakuje w tej chwili czego艣 na wz贸r "karty praw licencjo-
> biorcy oprogramowania komercyjnego", zobowi膮zuj膮cej pro-
> ducent贸w do zapewnienia obs艂ugi technicznej i zabraniaj膮cej
> odbierania licencji i blokowania dost臋pu do us艂ugi, za
> kt贸r膮 si臋 zap艂aci艂o.

Problem jest globalny. O ile UE jeszcze walczy o tyle jest to walka z
wiatrakami. Vide Steam. Mailo byc "co kupisz, mozesz sprzedac, nawet jak
kupiles w cyfrowej dystrybucji" Reakcja: "zgadzasz sie, ze nie kupiles,
tylko wypozyczasz, jesli sie nie zgodzisz stracisz dostep do wszystkiego
co do tej pory wypozyczyles, amen".

> 1) Poniek膮d z tych powod贸w nie u偶ywam 偶adnego portalu spo-
> 艂eczno艣ciowego w tej chwili.

Alienujesz sie :) JA uzywam, ze swiadomoscia. Ale... prawdziwe dane? Po
co komu? Usenet nnauczyl, ze mozna miec ksywke. Google+ nie pozwala na
Ksywki. Ale co stoi na przeszkodzie by膰 Adamem Nowakiem. Polowa moich
swiadomych znajomych jest Adamami Nowakami :)

> 2) Mam zamiar kupi膰 sobie tablet w pewnej nieokre艣lonej
> przysz艂o艣ci, ale najpierw musz臋 rozpozna膰, jak膮 b臋d臋 mia艂
> funkcjonalno艣膰 (Androida zapewne) *bez* integracji z kon-
> tami Google. Nie u偶ywam bowiem Gmaila czy Google Calendar
> i nie mam zamiaru, ale chc臋 mie膰 obs艂ug臋 kilku w艂asnych
> kont pocztowych oraz kalendarza nie zintegrowanego z ni-
> czym, tylko 艣ci膮ganego do pliku tak, bym m贸g艂 bo obrabia膰
> w艂asnymi narz臋dziami.

j.w - be anonymous, be Adam Nowak ;)

Bez tego nie zainstalujesz apki ze Store ;) Ale Adam Nowak juz moze :D

> *Jest* ju偶 Office na Windows RT i jest standardowo instalo-
> wany, bo bez tego *nikt* by nie kupi艂 takiego tableta -- w艂a-
> 艣nie z powodu braku aplikacji.

Dokladnie tak. OS bez aplikacjio jest bezuzyteczny.

> A aplikacji na pulpit *nie b臋dzie* bo - o ile dobrze prze-
> czyta艂em - Microsoft *ZABLOKOWA艁* mo偶liwo艣膰 instalowania
> aplikacji pulpitowych na tabletach. Ten pulpit s艂u偶y tylko
> do uruchamiania standardowych akcesori贸w Windows oraz rzeczo-
> nego Office dla Windows RT.

Nie tyle zablokowal, co po prostu nie mzona na architekturze RT
instalowac apliakcji x86 - cvzyli tych co mozna na Windows 8 nie RT.

Dobra wiesc, ze beda tez Surface z Win 8 nie RT, klasycznym 64 bit. I
tam juz bedzie mozna ;)

> Kt贸ra podobno jest niewygodna. Poza tym tablet to tablet a
> notebook to notebook. Uniwersalne urz膮dzenia b臋d膮 po pro-
> stu nie do ko艅ca wygodne w skrajnych zastosowaniach.

Ale i tak, ta niewygodna klawiatura to klawiatura ;) W komplecie. Aha, i
maja byc chyba 2 typy klawiatur - taka plaska jak pokazuja i taka
"normalna" laptopowa, cienka ale laptopowa.

> Jaka "wygoda laptopa", skoro nie uruchomi臋 normalnych
> aplikacji Win32/x86?

Uruchomisz, jak poczekasz na (drozszy) surace z normalnym Windowsem nie RT.

> Excel m贸g艂by mie膰 interfejs Modern r贸wnie dobrze. Do tego
> nie trzeba pulpitu w og贸le -- tylko razi w oczy.

Ale jak wytapasz formule? :)

> Mo偶e. Ale w efekcie stworzy艂 co艣 byle jakiego, zamiast
> now膮 jako艣膰.

Bo najpierw idzie marketing z och ach kafelki kupujcie tanio ;)
Szpanujcie wszedzie ;) A jak poczekacie roczek dwa to bedzie mozna na
tym nawet troche pracowac ;)

> Chyba nie chcesz powiedzie膰, 偶e zrobili to wy艂膮cznie drog膮
> osi膮gni臋膰 technicznych i tworzenia dobrych produkt贸w spe艂-
> niaj膮cych wymagania u偶ytkownik贸w?

No wlasnie nie, zrobili to droga calkiem inna - postawili na marketing i
przekonali malo asertywnych, ze to jest lepsze.

Od pradziejow - lepiej sprzedaje towar ten kup[iec, co drze sie glosniej ;)

> Zale偶y w jakiej podr贸偶y. W s艂u偶bowej notebook wcale nie jest
> mniej wygodny -- mniej urz膮dze艅 trzeba ze sob膮 wie藕膰. W pry-
> watnej lepiej w og贸le nie otwiera膰 poczty :)

No to zalezy. Ja powiem tak, tablet to fun. ajnie sie uzywa do rozrywki.
Mozna z dzieciakiem pograc w angry birds. Zerknacc na onet. Skomentowac
cos na G+, wyslac maila czy poogladac youtube. Mozna poczytac ksiazke
e-booka. Bo np. taki nexus 7 to prawie kindle fire ;) Patrzac po
parametrach i wygladzie to wlasciwie to samo, roznica, ze kinde ma
zbrandowanego androida. Bo tam tez siedzi Andek! ;)

Apropos czytania - jednak tak jak ja - duzo patrze w rozne monitory, to
czytanie na tablecie juz nie jest czyms o czym marze. Ale dla kogos, kto
np. tylko by czytal na tablecie a nie uzywal w pracy monitorow (np.
drwal!) - idealne rozwiazanie. 226ppi na 7 calach, czujka oswietlenia,
szerokie katy, ostrosc - rewelka.