Re: Czyszczenie ram

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 22:44:59 +0100

W dniu 12.11.2012 05:07, artiun pisze:

> Z ciekawości na jaki j. to przepisałeś?

Nie rozumiem.

Wcześniej kod działał w MATLABie (w języku MATLABa). Ja
zrobiłem wersję oprogramowania od zera w C++. I wydaje mi
się, że to właśnie napisałem powyżej -- no, może troszkę
mniej zrozumiale :)

Zresztą ja programuję w zasadzie wyłącznie w C i C++,
poza okazjonalnymi pracami w PHP i jeszcze bardziej oka-
zjonalnymi w Pythonie, C# i Javie.

> Nie mam pod ręką, przykładów (wczesna/póżna pora), są demka minimalistyczne - np. 64kB (na dysku), które potrafią zajechać każdy komp. Jak się na taki coś patrzy to dziw bierze, że w takim małym
> pliczku można zapisać muzykę i efektowne (dość długie) demo.

Jak najbardziej. Przy czym należy rozróżnić dwie rzeczy --
robienie takich dem, co jest w zasadzie sztukÄ… dla sztuki,
oraz robienie oszczędnego oprogramowania. Owszem, robienie
dem *może* pomóc w nauce oszczędnego oprogramowania, ale
nie jest to ani warunek konieczny, ani wystarczajÄ…cy.

W oszczędnym oprogramowaniu nie chodzi bowiem o to, by się
zmieścić w jak najmniejszej pojemności pamięci, lecz by nie
zająć *niepotrzebnie dużo* pamięci :) Nie ma nic złego w
wykorzystywaniu zasobów leżących odłogiem, jeżeli faktycz-
nie leżą odłogiem i ma się z tego wymierny zysk wydajnoś-
ciowy.

> Ale to w ramach wspomnień, kiedy za W 3.11 dyski 40 MB traktowało się Stackerem :) a jakbyś chciał kości pamięci SIM w postaci snickersów (te zatapiane) to jeszcze u mnie gdzieś leżą.

Tak, też kompresowałem swego czasu dyski SuperStorem bodajże,
a potem DoubleSpace. I w sumie nawet dzisiaj kompresja on-line
ma swój sens, bo pozwala oszczędzić miejsce zajmowane przez
pewne rzadko używane treści/programy. Zresztą, od Windows NT
jest wbudowana w system w sensownej postaci per-plik, a nie
per-wolumin.