Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 11:26:09 +0100

U偶ytkownik Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂:

> Ale do takiego urz膮dzenia nie potrzebuj臋 Windows.

Tego nie wiesz, bo jeszcze nie sprawdziles :)

> Gdybym
> mia艂 sobie kupowa膰 komputer typu tablet (pewnie kiedy艣 kupi臋,
> ale gdy wreszcie stan膮 si臋 rozs膮dne i tanie), to raczej z
> oprogramowaniem *wprost* pod to 艣rodowisko, a nie dostosowy-
> wanym i 艂atanym pod tym k膮tem jak Windows.

IMHO to nie "latanie" - tylko rozszerzenie unkcjonalnosci. Tak jak
obsluga kolejnych drukarek, tak obsluga ekranow dotykowych i interejs do
macania. Gdy aplikacji pod Metro bedzie duzo, to bedzie to jak Androind
tylko, ze z unkcja przejscia do ... klasycznego Windowsa. I jesli ktos
sie nie wkopie w Windows RT moze miec te same aplikacje Windowsowe w
tablecie. Te same, do ktorych przywykl, chocby excel.

> Poza tym celowa艂bym
> ju偶 w co艣 otwartego jak Android i inne odmiany Linuksa, a nie
> zamkni臋te systemy typu Windows, iOS czy Blackberry -- cho膰by
> po to, by m贸c pisa膰 w艂asne programy bez p艂acenia jakiej艣 fir-
> mie za umieszczanie ich w swoim "sklepie".

Bo ty piszesz wlasne programy i sobie poradzisz :) Ale dla przecietnego
smartnego usera ;) to nie mza znaczenia technologia czy licencja. Tylko
przydatnosc.

Np. dla mnie Android jest niemal calkowicie nieprzydatny, i co z tego ze
moge setke gierek i jakichs programikow posciagac ze sklepu? Skoro i tak
ostatecznie mozna na tablecie z androidem tylko przegladac internet i
pograc w gierki. Bo popracowac to nie za bardzo. Niewygodnie. JAk z
kolei mam dokupic klawiature, monitor, czy co tam, to... mam juz laptopa
z windows gotowego do pracy :)

> No i tu dochodzimy do wniosku, 偶e "Metro" jest skierowane
> g艂贸wnie na rynek rozrywki i ma艂o wymagaj膮cych u偶ytkownik贸w

Tak, bo ten rynek ludzi "rozrywkowych" nie dostal od czasu Visty nic
nowego :) NAwet w 7 zabrali im boczny pasek z widgetami. Wiem, ze to
jest zabawne, ale obserwujac np. rodzicow - dla nich nie bylo znaczenia
jaki windows, byleby duzy ladny zegarek byl na pulpicie (bo ten maly na
pasku dla nich za maly) - wiec przeskok na Viste swego czasu byl
"wydarzeniem" i pierwsze co pasek sapelnil sie widgetami zegarka,
pogody, radyjka jakiegos i stal sie "centrum systemu" :)

Wiec 8 to dla nich nowa fajna zabawa. Cos nowego, kolorowego :)

> urz膮dze艅 przeno艣nych typu telefon i tablet. Bo tylko ci nie
> maj膮 potrzeby jednoczesnego uruchamiania wielu program贸w i
> obserwowania ich wynik贸w czy wprowadzania du偶ych ilo艣ci tek-
> stu.
>
> A偶 si臋 boj臋, jakbym mia艂 tych kilka post贸w dzisiejszego ran-
> ka napisa膰 na tablecie, dotykow膮 klawiatur膮, nie widz膮c jed-
> nocze艣nie pisanej tre艣ci, tre艣ci postu, na kt贸ry odpowiadam
> oraz tre艣ci artyku艂贸w, na kt贸re powo艂uj臋 si臋 ja oraz osoba,
> kt贸rej odpowiadam.

Wyobraz sobie, ze piszesz na smartonie 4" z androidem hehehe :)